  • Data: 2019-08-11 00:26:36
    Temat: Re: PodaRTki...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Szymon" qif2kj$1iis$...@g...aioe.org

    > I z tendencją malejącą. Tymczasem 500+ się rozwija (od niedawna także na 1
    dziecko), z założenia ma być coraz więcej odbiorców
    > (ideą było pobudzenie dzietności) i perspektywa 18 lat. To zupełnie zmienia postać
    rzeczy.

    Do ukończenia 18 roku życia przez dziecko -- program miał trwać bez końca.

    igracji-wysylaja-pieniadze-do-kraju.html

    > Haha... No tak. Ale jeśli obetniesz dochody samorządowi to nie będzie pieniędzy na
    szkoły, drogi, komunikację miejską itd. Innymi
    > słowy zmieni się bardzo dużo w życiu Kowalskiego.
    > Samorząd pietruszki nie kupuje, ale pobiera opłaty np. za stoisko na rynku.
    Szukając pieniędzy, które zabrałeś podniesie opłaty
    > handlarzom.
    > A oni wrzucą je w cenę towaru. Ot i Twoja pietruszka idzie w górę.

    Niestety tak -- zjadacz nie ma wielkiego wpływu na cenę, gdyż nie może
    nie jeść. (samorząd ma wpływ; handlarz ma; transportujący pietruszkę
    itd...) Bogaty może nawet zarobić na inflacji... (większe koszty,
    większe obroty, łatwiej to i owo ukryć lub wygospodarować)

    > No właśnie ;-) Nagle się okaże, że brakuje dofinansowania do transportu i
    likwidowane są połączenia. Kowalski, który obywał się
    > bez samochodu - musi go kupić. I już nie stać go na pietruszkę.

    Ale stać na akcyzę! ;)

    > Musiałbyś precyzyjniej się wysłowić. Wcześniej sądziłem, że piszesz o PIT - teraz
    wrzucasz w to - jak rozumiem - wszelkie podatki.
    > Przypomina to koncepcję Korwina Mikkego, który swego czasu postulował zniesienie
    wszelakich podatków i sprywatyzowanie
    > wszystkiego. Zabawne było to, iż przekornie założył partię Unia Polityki REALNEJ.
    Ile w tym realizmu było... hmmm...

    USA początkowo obywały się bez tego typu podatków.
    (tego typu, bo ogólnie państwo szmal zyskiwało,
    choćby ze sprzedaży ziemi czy z cła)

    choćby tu:
    http://www.tygodnikplus.com/pl/n639/historia-podatku
    -dochodowego-w-stanach-zjednoczony

    Obowiązek płacenia podatków był nakładany na obywateli kilka razy, a zaraz potem
    był
    wycofywany jako niekonstytucyjny. Sprawa płacenia podatków od samego początku była
    bardzo kontrowersyjna. Nikt nie był do końca pewny, czy ściąganie podatków było
    legalne. Konstytucja co prawda pozwalała rządowi federalnemu na pobieranie
    pieniędzy
    od obywateli celem pokrycia długów, a nawet zapewnienia pomocy najuboższym. Ale
    nigdzie
    nie było powiedziane czy też zapisane, że można pobierać odsetek od dochodu
    obywateli.

    > Cokolwiek wykonałeś - nie zbliża się to ani trochę do realizmu. Spójrz choćby na
    VAT - jest to tak zagmatwana materia, iż
    > oszacowanie luki vatowskiej jest bardzo trudne. Nikt do tej pory nie opracował
    narzędzi,

    Powaga? ;) O mnie pisałeś, że pojechałem...

    "Szymon" qihlji$uha$...@g...aioe.org

    > Przebiłeś kolego TVP Info i to grubo! ;-)) Tam podawali na pasku
    > przy okazji komisji śledczej: "Kulisy grabieży 250 mld".

    > Pojechałeś...

    > które jednoznacznie odpowiedziałyby na pytanie ile luka wynosi i co dokładnie
    wchodzi w jej skład. Dotyczy to wielu krajów UE i
    > osób, które zdecydowanie lepiej się znają na podatkach niż Ty czy ja. No ale Ty
    sobie ćwiczyłeś... Brawo! ;-)

    --