  • 21. Data: 2009-03-06 07:58:43
    Temat: Re: Podatek VAT na Allegro
    Od: <s...@a...pl>

    > Czemu glupa palisz, kupujac jakis towar wysylam tez pieniadze za wysylke i
    > placac za towar to zlecam wysylke przysylajac pieniadze za oplate w taryfie
    > pocztowej i ten ktos jeszcze mnie obciaza dodatkowo podatkiem VAT, co do
    > ktorego mam watpliwosci czy nie stanowia dodatkowego zarobku dla
    > sprzedajacego.To wszystko dlatego ze za wysylke zwyklej koperty licza sabie w
    > porywach do 15zl .

    Ty płacisz koszty wysyłki. Na koszty skałda się przygotowaie, spakowanie,
    dostareczenie na pocztę i koszty pocztowe. Całość usługi jest ovatowana. Poza
    tym w opisie masz zazwyczaj podane te koszty, jak się nie podoba, nie
    licytujesz.

    Jak przesyłasz pieniadze na wysyłkę wg cennika poczty-polskiej, to jeszcze
    zatrudnij kogośz danego miejsca do odebrania towaru, spakowanie i wysłania.
    Sprzedawca tego za friko robić nie musi.

    Poczytaj też "Zasady na allegro", dotyczące kosztów wysyłki.
    http://allegro.pl/help_item.php?item=1383.

  • 22. Data: 2009-03-06 09:55:00
    Od: namikk <n...@p...onet.pl>

    Liwiusz wrote:

    > Agentom, którzy cudowali z pełnomocnictwami na przesyłki już dawno
    > zajęły się, lub zajmą w przyszłości, kontrolerzy US.

    Czym podpierasz swoje stwierdzenie,że pełnomocnictwo na przesyłki jest
    niezgodne z prawem i dlaczego U.S. miałby się zajmować kontrolami?

    Ja znalazłem taki link z pit.pl
    http://www.pit.pl/koszty_przesylki_podatki_w_interne
    cie_3756.php

    wg.tej interpretacji wydaje się być wszystko zgodne z prawem, mało tego na
    allegro spotyka się wielu sprzedawców,którzy z tej formy korzystają.

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2009-03-06 09:58:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    namikk pisze:

> [...]
    >
    > wg.tej interpretacji wydaje się być wszystko zgodne z prawem, mało tego na
    > allegro spotyka się wielu sprzedawców,którzy z tej formy korzystają.

    Nie korzystaj z pit.pl i vat.pl, mają dużo błędów, było o tym nieraz
    na grupie.

    I w tym wątku był już podawany link do artykułu - w Warszawie i
    Poznaniu US interpretują tak jak piszesz, a w innych rejonach trzeba VAT
    doliczać.

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2009-03-06 10:32:24
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 05-03-2009 o 18:28:04 cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > Ale nie fakturujesz też zużytego prądu itp
    > W sposobie Merlina nie ma nic niezwykłego.
    > Przy WDT w cenie towaru mam np koszty wysyłki i inne składniki
    > ceny i wszystko idzie przecież na 0%.
    > To przecież w ustawie o VAT jest definicja ceny tak sformułowana -
    > jako cena transakcyjna (wynosi tyle ile ktoś tam decyduje się zapłacic)

    Dziś dostałem książkę zakupioną na Allegro,
    na fakturze VAT na książkę 0%, usługa transportowa 22% :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 25. Data: 2009-03-06 11:12:22
    Od: namikk <n...@p...onet.pl>

    Liwiusz wrote:

    > I w tym wątku był już podawany link do artykułu - w Warszawie i
    > Poznaniu US interpretują tak jak piszesz, a w innych rejonach trzeba VAT
    > doliczać.

    ok.,zgadza się, rzecz oczywista u nas w kraju tak jest, że co U.S. to inna
    decyzja i interpretacja znalazłem w googlach stanowisko Ministra Finansów
    w tej kwestii nr ITPP1/443-39/07/PS była to akurat odpowiedź na pytanie
    pit.pl(wyskakują tylko 3 linki także nie ma problemu z jego lokalizacją) i
    teraz np.mając takie stanowisko MF w ręku podczas rozmowy z jakimkolwiek
    U.S. podatnik ma z górki wg.mnie-co o tym sądzicie?

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2009-03-06 11:23:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    namikk pisze:

> [...]
    > teraz np.mając takie stanowisko MF w ręku podczas rozmowy z jakimkolwiek
    > U.S. podatnik ma z górki wg.mnie-co o tym sądzicie?

    Z górki to by miał, jakby wystąpił o interpretację do swojego US (czy
    też innego organu, nie pamiętam już kto aktualnie takie interpretacje
    wydaje).

    Stanowisko MF to rzecz niebłaha, ale i tak nie chroni przed "kopaniem
    się z koniem".

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2009-03-06 11:28:49
    Od: namikk <n...@p...onet.pl>

    Liwiusz wrote:

    > Stanowisko MF to rzecz niebłaha, ale i tak nie chroni przed "kopaniem
    > się z koniem".

    Czyli,najprościej to złożyć zapytanie do właściwego U.S. powołując się na tą
    interpretację no i może będzie ok ;-)

  • 28. Data: 2009-03-06 11:40:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    namikk pisze:

    > Czyli,najprościej to złożyć zapytanie do właściwego U.S. powołując się na tą
    > interpretację no i może będzie ok ;-)

    Z tym że jeśli wcześniejsze interpretacje tego US były odmienne, to
    jest szansa, że pozostanie tak nadal. Warto wtedy przećwiczyć drogę
    odwoławczą :)

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2009-03-06 12:16:53
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:

    > Dziś dostałem książkę zakupioną na Allegro,
    > na fakturze VAT na książkę 0%, usługa transportowa 22% :-)

    Pewnie kupiłeś książkę i usługę.
    :-)