    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek katastralny a wybory
    Date: Fri, 23 Oct 2015 14:51:08 +0200

    dyskusyjnych:n0d8vd$7b1$...@n...news.atman.pl...
    >A jaki to problem? Koszenie 25 arów zajmuje wprawdzie trochę czasu,
    >ale jest zupełnie wykonalne. Utrzymanie chałupy tzn. bieżące naprawy
    >i konserwacje w większości robię we własnym zakresie.
    >Myślę, że większość ludzi, zwłaszcza starszych utrzymujących się z
    >emerytury i posiadających jakąś nieruchomość (np. dom typu klocek z
    >lat 70-tych + działka) nie da rady płacić podatku katastralnego
    >wyższego, niż 0,5%.

    Dlatego tego podatku ciagle nie ma - i trudno powiedziec czy
    kiedykolwiek bedzie :-)
    No chyba, ze PISowi zabraknie pieniedzy na sztandarowe projekty, a do
    wyborow jeszcze ze 3 lata.

    Czy tak bardzo drogie - w miescie taka dzialka ze starym domkiem moze
    byc warta z milion, przy 1% ... no, troche wychodzi.
    Ale obecnie to od tych 2500m2 tez sie troche placi.

    Korwinowi moze sie podobac, bo amerykanski, ale on chyba proponuje
    zmniejszenie innych podatkow ... oraz swiadczen panstwa.
    To akurat tym biedniejszym sie raczej nie polepszy :-)

    A tam gdzie jest ... no coz, moze jego pozytywna rola polega wlasnie
    na tym, ze trzeba sie takiej nieruchomosci pozbyc.
    Za milion to mozna nabyc wygodne mieszkanie w bloku, z centralnym
    ogrzewaniem i jeszcze spory dodatek do emerytury zostanie :-)

    J.