    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Mon, 2 Mar 2015 12:38:29 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Podatek od darowizny

    On Mon, 2 Mar 2015, Badabum wrote:

    > Moja mama dokonuje co miesiąc wpłaty na moje konto w wysokości 500 zł.
    > Tych wpłat było do tej pory pięć. Wcześniej spłaciła moje długi
    > w łącznej kwocie ok. 20 tys. złotych.

    Ja bym się moment zastanowił, czy to tak opisać :>

    1. Długi.
    IMVHO, interpretacja że spłata czyichś długów *jest* darowizną nie
    jest zła (zmniejsza "ujemną wartość majątku" więc wypełnia definicję),
    ale wskazane (IMVHO) byłoby mieć dowód na "intencję" (że to na pewno
    nie była najpierw pożyczka, później "podarowana", bo to już darowizna
    nie jest)

    2. Regularne wpłaty.
    Tak żeby nie wyszło że to jest renta... (19% PIT!)

    http://xurl.pl/PodatekRentaCywilnoprawnaUS
    ->
    http://interpretacja-podatkowa.pl/interpretacja/poka
    z/4-podatek-dochodowy-od-osob-fizycznych/31-pobor-po
    datku-lub-zaliczek-na-podatek-przez-platnikow/33-obo
    wiazek-obliczania-i-poboru-przez-platnikow-zaliczek/
    45422-podatek-dochodowy-od-osob-fizycznych-renta-umo
    wa-cywilnoprawna.html

    Oczywiście, nie ma zakazu "serii darowizn", ale udowodnij później
    że intencją nie było "zaspokojenie potrzeb życiowych" lecz "zwiększenie
    wartości majątku".
    Owszem, definicja "darowizny" jest *bardzo* restrykcyjna i nie jest
    to "każde dawanie".
    Tak, owszem, za czasów kiedy istniało "zwolnienie rentowe" BYŁY
    przypadki wyroków (WSA/NSA), że zwolnienie nie przysługuje, bo "obdarowany"
    jest ZA BIEDNY a darczyńca jest "w rodzinie", ergo podpada pod obowiązek
    alimentacyjny :>
    Nie pisać mi proszę że to "nielogiczne" - tak postanowili posłowie i już.
    (no dobra, teraz zależy czy jesteś "w stanie utrzymać się samodzielnie",
    bo wtedy alimenty na dziecko, jako "należne z ustawy", nie są opodatkowane).

    > Co mam zrobić, aby uniknąć podatku od darowizny?

    Ja bym na początek się martwił żeby mieć dowody że to BYŁA DAROWIZNA :D

    pzdr, Gotfryd