    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek od dochodu
    Date: Thu, 03 Jan 2008 09:06:31 -0600

    Marr wrote:

    > Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > No uzywane czyli kupuje nowe lub uzywane i sprzedaje jako uzywane. Nie
    > robie tego "zawodowo" tylko dorywczo jak mi cos sie trafi gdy np.
    > przegladam ubrania w szafie, stare ksiazki, uzywany sprzet komputerowy,
    > ktory kiedys kupilem jako nowy, lub jak ktos z rodziny kupi powypadkowy
    > samochod i sprzedaje go na czesci to mi powierza sprzedaz tych czesci (
    > pismene upowaznienie ), albo jak dostaje nowy ale nietrafiony prezent to
    > tez opylam.

    > W 90% kupuje na wlasne potrzeby i jak mi sie znudzi badz jest na mnie za
> [...]

    Bez znaczenia, czy jest czy nie jest twoim zrodlem utrzymania, jest
    twoim zrodlem dochodu, chocby to byla nawet złotówka.

    Nie musisz doliczyc kwot uzyskanych ze sprzedaży do dochodu tylko wtedy
    jeśli rzeczy posiadałeś dłużej niż pół roku i celem ich nabycia nie była
    dalsza odsprzedaż.

    W każdym innym przypadku kowty ze sprzedaży doliczasz w pozycji inne w
    pit-37.

    Jeżeli taki handelek prowadzisz regularnie, a prowadzisz, to znaczy, że
    prowadzisz działalność gospodarczą.

    Co do własnych używanych rzeczy, książek itp rzeczy to przechodzi to jak
    niedziałalność. Nikt ci nie zabrania sprzedawać swoich własnych rzeczy
    na alegro. Jeśli miałeś je ponad pół roku to pieniędze w kieszeń i po
    sprawie, jeśli krócej dopisujesz je do twojego zeznania pit-37.

    Co do sprzedaży nieswoich rzeczy to ewidentnie prowadzisz działalność
    gospodarczą i tu cię US i ZUS ustrzeli wcześniej czy później.
    Ponieważ sprzedajesz rzeczy nie swoje, to dochód z tego (lub nie, patrz
    jak wyżej) powinien być doliczony do zeznania osób, które są
    właścicielem tych rzeczy.