    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: "Podatek od hipermarketów" a "VI Dyrektywa"
    Date: Mon, 15 Feb 2016 10:50:51 +0100

    Użytkownik "G.S." napisał w wiadomości grup
    ual...
    >http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,11,11,579,,
    ,dyrektywa-2006112we-rady-z-dnia-28112006-r-w-sprawi
    e.html
    >+++
    ><preambuła, raczej wyraża "intencje" niczym polska Konstytucja,
    > podkreślenia oczywiście moje>
    >(4) Realizacja celu zakładającego ustanowienie rynku wewnętrznego
    > zakłada zastosowanie w państwach członkowskich ustawodawstw
    > dotyczących podatków obrotowych, które nie zakłócają warunków
    > konkurencji ani nie utrudniają swobodnego przepływu towarów i usług.

    rzad bedzie argumentowal, ze one nie zaklocaja warunkow konkurencji,
    tylko je wrecz wyrownuja :-)
    Swobodny przeplyw towarow tez nie jest utrudniony ... dopoki nie ma
    opodatkowanej sprzedazy internetowej.

    >Artykuł 284
    >1. Państwa członkowskie, które skorzystały z przewidzianej w art. 14
    >dyrektywy Rady 67/228/EWG z dnia 11 kwietnia 1967 r. w sprawie
    >harmonizacji ustawodawstw państw członkowskich dotyczących podatków

    Mysmy chyba nie skorzystali ? Wiec to by nas nie dotyczylo.

    >obrotowych - struktura i warunki stosowania wspólnego systemu podatku
    >od wartości dodanej(14) możliwości wprowadzenia zwolnień lub
    >stopniowego
    >obniżania podatku, mogą utrzymać te rozwiązania, podobnie jak
    >stosowne
    >przepisy wykonawcze, o ile są one zgodne z systemem VAT.
    [...]
    <----------- i tu jest hit numeru: ---------------------->
> [...]
    >lub, w ujęciu bardziej ogólnym, wszelkich podatków, ceł i należności,
    >które
    ><.....koooompaniaaaaaa....>
    >nie mają charakteru podatków obrotowych,
    >^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >pod warunkiem że pobór tych podatków, ceł i należności
    ><.....BACZNOŚĆ!!!...........>
    >nie wiąże się w wymianie handlowej między państwami
    >^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >członkowskimi z formalnościami przy przekraczaniu granic.
    >^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^

    Hm, ale podatek akcyzowy sie chyba wiaze z dodatkowymi formalnosciami.
    W tej chwili nie przy przekraczaniu granicy wewnatrzunijnej, tylko
    troche pozniej przy rozliczaniu,
    ale formalnosci sa. A akcyza we wszystkich krajach Unii :-)

    No ale zakaz podatkow obrotowych jest wyrazny ...

    > No chyba nie ja jeden widziałem te artykuły, wskazujące,
    >że Amazon, sprzedawcy z eBay i inni tacy wypną się na Polskę
    >ze względu na... "formalności związane z przekraczaniem
    >granic" (przez towar), a w szczególności kuriozalny pomysł
    >stosowania innej stawki podatku dla towaru wyklikanego
    >(w sklepie internetowym!) w sobotę i innego w środę.

    Amazon sie i tak wypial na Polske. Dwie pakownie tu maja, a amazon.pl
    jest ?
    Nur fur Deutsche :-)

    Przy czym IMO to sprzedaz wysylkowa w Unii jest dobrze uregulowana, i
    trudno bedzie inny unijny sklep oblozyc ponad obowiazujace zasady.

    > Jak to powiedział(a) p. rzecznik Chipa lat temu wiele:
    >"jak się ma bogatego inwestora/założyciela, to nie ma
    >lepszej lokaty, niż niesłusznie naliczony podatek",
    >tak to szło?

    No, ale w tym przypadku to nie wiem czy bedzie tak nieslusznie ... tym
    niemniej w oparciu o dyrektywe mozna do ETS pozew skladac :-)

    >Jeoeli nie, to pytanie: czego nie wiem?

    Czy Wegry tego nie przetrenowaly w praktyce ?

    J.