eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPodatek od licencji komputerowych Import - podatek u źródła › Re: Podatek od licencji komputerowych Import - podatek u źródła
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek od licencji komputerowych Import - podatek u źródła
    Date: Thu, 11 Aug 2005 12:05:29 +0200

    On Wed, 10 Aug 2005, Arek wrote:

    > Rozumiem że pierwszeństwo ma ustawa przed umową ale...

    IMO na odwrót.
    Z p. widzenia Konstytucji umowa i ustawa są równoważnymi źródłami
    prawa, ale z p. widzenia państwa jako podmiotu prawa jest ono zobowiązane
    do realizacji umów których się podjęło - a więc również wdrożenia
    zasad z umowy do innych przepisów.

    > w umowie między RP a Australią o unikanie podwójnego opodatkowania itd. w
    > art.3 ust. 2 :
    > " Wrozumieniu niniejszej umowy określenia "podatek polski" i "podatek
    > australijski" nie obejmują kar lub odsetek nałożonych przez prawo
    [...]
    > Czy jeśli nie złożyłem deklaracji np. miesięcznej cit-10 lub pit-8a w
    > terminie, to nic się nie stanie? Czy będzie kara za niezłożenie deklaracji w
    > terminie, a odsetek nie będzie?

    Ja ci to wyłożę prosto a brutalnie: będzie kara, będą odsetki oraz
    wszystko co jeszcze czym można ci przywalić.
    Ale ani owej kary, odsetek czy innych "dodatków" nie będziesz mógł
    uznać za "zapłacony podatek" aby odliczyć od podstawy lub podatku po
    jakiejkolwiek stronie !
    Chodzi o to że z umowy wynika iż jak zapłacisz podatek tam to obniża
    ci się podatek tu (lub/i na odwrót) - ale kary w jednym kraju NIE
    są traktowane jako "zapłacony podatek" w tym drugim.
    BTW: polecam specsygnaturkę, jest celowo bez delimitera ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Co należy do bardziej wkurzajšcych obyczajów niektorych newsowiczów ?