    From: "zbyszek" <z...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek od spadku 2002/2007
    Date: Sat, 17 Nov 2007 22:58:58 +0100

    > Bo sprawa nie jest prosta i oczywista. Weż pod uwagę,że ; "odpowiadacze"
    > opierają się na "słowach i terminach " pytacza nie mając wglądu w
    > dokumenty.

    Te nowe przepisy o podatku w 2007 nie precyzują wszystkich przypadków -
    choćby ostatnia "afera" z "ulgą meldunkową".

    > Podstawowy dokument to; prawomocne stwierdzenie nabycia spadku.

    O i to jest pewne odkrycie. Przeczytałem jeszcze raz ten dokument
    (prawomocne stwierdzenie
    nabycia spadku - z X.2007), jest napisany prostymi słowami:

    1. Spadek po matce zmarłej w 2002 nabyli ojciec i dwaj synowie - po 1/3
    2. Spadek po ojcu zmarłym w 2007 nabyli dwaj synowie - po 1/2

    Nie napisali tylko kiedy nabywałem ale domyślam się że chodzi o datę
    śmierci.

    Czyli czy prawdą jest że:
    - od majątku (1) nabytego (po matce) w 2002 ja płacę według starych
    zasad,
    - od majątku (2) nabytego (po ojcu) w 2007 ja płacę według nowych zasad,
    - podatku za to co nabył w 2002 ojciec (1/3 ) po matce a od którego nie
    był wymierzony
    podatek nikt już nie zapłaci /nie ma podatku/ bo rozprawa sądowa była
    w 2007 po jego śmierci.

    > - więc nie dziw się , że pracownik KIP nie jest w stanie kompletnie ci
    > odpowiedzieć
    To po co taki urząd, że nie może pomóc w powszechnych sprawach a dzięki
    naszym politykom
    właśnie nieoczywistych?

    >a tym bardziej nie licz na to ,że na tym forum uzyskasz wszystkie niezbędne
    >prawidłowe odpowiedzi -
    To jest oczywiste, a także dodam że nigdy nie wiesz kto naprawdę odpowiada
    na
    pytania i czy jest wiarygodny, ale czasem jedno słowo potrafi wiele
    objawić...

    > Reasumujac - informacja to towar posiadający zarówno cenę jak i jakość.
    > Można
    > kupić podobny zewnętrznie towar w sklepie firmowym , na bazarze , od
    > pasera lub
    > złodzieja.Można dostać w darowiżnie lub wyłudzić.

    Jestem dobrej myśli, że nie wszyscy jeszcze wszystko przeliczają na
    pieniądze i że czasem mają
    drobny dar serca dla osoby aktywnie szukającej prawdy...

    Pozdrawiam
    Zbyszek