  • 11. Data: 2009-10-08 08:57:09
    Temat: Re: Podatek od wzbogacenia przy sprzedaży mieszkania.
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 07 Oct 2009 15:38:34 +0200, b...@w...pl napisał(a):

    > Teraz chce je sprzedać i okazuje się, że jeżeli kupujący nie był zameldowany
    > przynajmniej rok trzeba zapłacić podatek od wzbogacenia się.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Ekskiuzmi, co to za "nowy podatek"? :/

  • 12. Data: 2009-10-08 10:41:24
    Od: b...@w...pl

    > Ekskiuzmi, co to za "nowy podatek"?  :/

    Teraz to już chyba stary :-) Bo obowiązuje przy mieszkaniach kupionych między w
    latach 2007 i 2008, czyli wtedy kiedy kupowała akurat moja mama.

    Wymyśliłem obejście podatku. Piszcie czy dobrze, bo bazuję na tym co znalazłem w
    necie, na muratordom.

    Według muradotrdom (
    http://www.muratordom.pl/prawo-i-pieniadze/przewodni
    k-podatkowy/podatek-od-sprzedazy-nieruchomosci-cz_-i
    i,6480_24262.htm).

    Okres zameldowania (trwający min. 12 miesięcy i zwalanijący z podatku) nie musi
    być liczony od daty nabycia do dnia zbycia. Nie ma więc znaczenia, czy okres
    zameldowania przypadał w czasie, kiedy podatnik był właścicielem lokalu albo
    budynku.

    Moja żona jak pisałem wcześniej jest zameldowana tam już 12 miesięcy.

    Teraz: Moja mama przepisuje połowę mi (nie płacę podatku od darowizny), żonie
    jej rodzice (też nie płaci). Teraz gdybyśmy z żoną sprzedali to mieszkanie żona
    będzie zwolniona, a ja zapłacę podatek od połowy jako małżonek. Dlatego ja w
    darowiźnie przekazuję swoją część żonie. Ona sprzedaje całość i nie płaci
    podatku od wzbogacenia się.

  • 13. Data: 2009-10-08 14:30:54
    Od: b...@w...pl

    Sam sobie odpowiem. Może wcale takie kombinacje nie będą potrzebne, bo...
    Od 01.01.2009 obowiązuje podatek od dochodu ze sprzedaży mieszkania 19% lub
    zwolnienie z tego podatku jeżeli całość przeznaczamy na inne mieszkanie.
    Rodzice co prawda nabyli mieszkanie w 2007, ale darowizna będzie w 2009, czyli
    ja nabędę je drogą darowizny w 2009 i będzie mnie obowiązywać inne prawo niż
    rodziców w przypadku sprzedaży.