  • 1. Data: 2004-11-20 21:41:41
    Temat: Podatki osoby mieszkajacej za granica
    Od: "Hanna H" <b...@o...pl>

    Witam

    1
    Mieszkam na stale za granica i posiadam nieruchomosci w Polsce
    (grunty rolne) czy po sprzedazy musze zaplacic podatek?
    Jesli tak to gdzie w miejscu zamieszkania czy w Polsce?

    2
    5 lat temu kupilam w Polsce grunt rolny rozdrobnilam go na kilkanascie
    dzialek (nadal pozostaja to dzialki rolne) czy po sprzedazy musze zaplacic
    podatek? Jesli tak to w jakiej wysokosci?

    Pozdrawiam

    Hanna H

  • 2. Data: 2004-11-20 22:24:35
    Temat: Re: Podatki osoby mieszkajacej za granica
    Od: "gosc" <s...@w...pl>

    ostatnio przypadkowo zerknalem pobieznie na te przepisy i wydaje mi sie(!!):

> [...]
    > dzialek (nadal pozostaja to dzialki rolne) czy po sprzedazy musze zaplacic
    > podatek? Jesli tak to w jakiej wysokosci?

    Prawdopodobnie bedziesz musiala zaplacic w Polsce podatek od sprzedazy ziemi
    jesli pomiedzy kupnem i sprzedaza minelo mniej niz 5 lat (chyba 2%). Gdybys
    sprzedala jedna dzialke to bylby to koniec. Jesli jednak zamierzasz sprzedac
    kilka dzialek, to jest to czynnosc powtarzalna i to niestety podpada juz pod
    platnosc vatu (slynna ustawa, z ktora walczymy ostro wszyscy bo nie wiadomo
    jak do konca ja stosowac).

    Wydaje mi sie, ze skoro mieszkasz od lat zagranica, urzedem podatkowym w
    Twoim przypadku bedzie II US w Warszawie (i tam byloby sie najlepiej
    dowiadywac bo oni specjalizuja sie w takich sprawach mieszkajacych
    zagranica).

    Zagranica chyba nic nie bedziesz placila (co najwyzej jakis podatek od
    transferu pieniedzy, niektore kraje to obciazaja jakims 1 procentem czy cus
    jesli przekracza pewna kwote), choc wszystko moze zalezec tez od konkretnej
    umowy o unikaniu podwojnego opodatkowania jaka Polska ma z danym krajem.