    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatkowe aspekty oszustwa w serwisie aukcyjnym
    Date: Thu, 22 Oct 2009 23:43:56 +0200

    On Wed, 21 Oct 2009, Jarek Andrzejewski wrote:

> [...]

    No, równie dobrze nie wolno by było rozliczać różnic kursowych.
    Acz... mama wątpliwości, czy *aż tak* dobrze.
    Przecież *umowa* miała miejsce (nic to, że jedna ze stron miała
    zamiar jej nie wykonać). Do wymogu z KPiR brakuje głównie sławnego
    "podpisu"...

    > moim zdaniem poniesione koszty nie są KUP, bo przecież nie otrzymałeś
    > nic w zamian

    Podstawą klasyfikacji w KUP nie jest "otrzymanie w zamian", lecz
    klasyfikacja wydatku :)
    Jakby to głupio nie brzmiało.
    Pozostaje nam więc spór, czy wydatek klasyfikuje się wg litery
    przepisu, a tam nic nie ma o "otrzymaniu"!

    Popatrz tak: jak ktoś zawiera umowę serwisową o "świadczenie
    gotowości naprawy" - to niby co "otrzymuje w zamian"?
    Nie przypadkiem taką samą *obietnicę* świadczenia, co do
    której wyniki będą "potem"? (równie dobrze może się okazać,
    że świadczenie nie zostanie zrealizowane).

    To, w którym momencie nastąpiło "nieotrzymania w zamian" jest bez
    znaczenia. Zauważ: nie jest KUP utrata towaru handlowego wskutek
    kradzieży. Ale *jest* KUP jego "nabycie w celu", mimo, że mógł
    zostać ukradziony. Dla wyjaśnienia: na PK, a ogólniej: "w zasadzie
    ogólnej", towar jest kosztem w momencie sprzedaży (nie zakupu,
    na KPiR stosuje się uproszczenie). Czyli w momencie sprzedaży
    kosztem jeszcze (by) nie był.

    > Nie są to również wydatki na
    > zachowanie źródła przychodów itp.

    Ale to są wydatki "poniesione w celu" - zakładając, że nie ma dowodów
    zmowy z oszustem oczywiście.

    > skoro nie wydałeś pieniędzy firmowych, to IMHO to nie jest przychód,
    > a raczej odszkodowanie

    Kiedy odszkodowania z tytułu strat związanych z DG *są* przychodem!
    W momencie otrzymania (art.14.2.12 UoPDoOF)

    pzdr, Gotfryd