    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatkowe aspekty oszustwa w serwisie aukcyjnym
    Date: Fri, 23 Oct 2009 07:47:17 +0200

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > No, równie dobrze nie wolno by było rozliczać różnic kursowych.
    > Acz... mama wątpliwości, czy *aż tak* dobrze.
    > Przecież *umowa* miała miejsce (nic to, że jedna ze stron miała
    > zamiar jej nie wykonać). Do wymogu z KPiR brakuje głównie sławnego
    > "podpisu"...

    To już chyba ustaliliśmy, że minister był łaskaw przekroczyć delegacje
    ustawowe. Tak więc moje wątpliwości dotyczyły nie kosztów w sensie KPiR,
    tylko kosztów s sensie ustawy.

    Jak kontrola będzie miała wątpliwości to zawsze można się odwoływać
    (były wyroki sądowe potwierdzające racje podatników).

> [...]
    > że świadczenie nie zostanie zrealizowane).
    >
    > To, w którym momencie nastąpiło "nieotrzymania w zamian" jest bez
    > znaczenia. Zauważ: nie jest KUP utrata towaru handlowego wskutek
    > kradzieży. Ale *jest* KUP jego "nabycie w celu", mimo, że mógł
    > zostać ukradziony. Dla wyjaśnienia: na PK, a ogólniej: "w zasadzie
    > ogólnej", towar jest kosztem w momencie sprzedaży (nie zakupu,
    > na KPiR stosuje się uproszczenie). Czyli w momencie sprzedaży
    > kosztem jeszcze (by) nie był.

    > Ale to są wydatki "poniesione w celu" - zakładając, że nie ma dowodów

    Właśnie do tego zmierzałem.

    > Kiedy odszkodowania z tytułu strat związanych z DG *są* przychodem!
    > W momencie otrzymania (art.14.2.12 UoPDoOF)

    Dokładnie.

    Natomiast skoro już tak sobie dyskutujemy i co za tym idzie możemy
    przyjąć dowolne założenia ;-) to jeśli zakup nie byłby "w celu" to jak
    rozumiem odszkodowanie nie jest przychodem (podstawie art. 14 ustęp 3,
    punkt 3a). Dobrze myślę? Czy błądzę?

    Piotrek