  • 21. Data: 2004-08-09 08:19:50
    Temat: Re: Podpis na fakturze, czy musi być
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    > oto i dzisiaj pojawiła się informacja, że nasze wnioski
    > zostały również szczęśliwie podzielone przez komisję
    > senacką:
    > "Nie tylko na fakturze VAT, ale i na dowodach księgowych
    > nie będą konieczne podpisy - przewiduje poprawka przyjęta
    > wczoraj przez Senacką Komisję Gospodarki i Finansów Publicznych.
    > Chodzi o nowelizację ustawy o rachunkowości. Senatorowie podczas
    > wczorajszego posiedzenia komisji wprowadzili do niej poprawkę,
    > która uwzględnia polskie zobowiązania międzynarodowe."
    > http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_040806/p
    rawo/prawo_a_16.html

    jak słusznie zauwazono, jest to prawo dopiero wchodzace....
    miejmy nadzieje ze stosowanie jego zasad przed czasem zostanie
    przez wszystkie organy uznane za zasadne.....

  • 22. Data: 2004-08-09 10:25:40
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Kalina <d...@s...pl .invalid> wrote:
    > jak słusznie zauwazono, jest to prawo dopiero wchodzace....
    > miejmy nadzieje ze stosowanie jego zasad przed czasem zostanie
    > przez wszystkie organy uznane za zasadne.....

    Wchodzące czy nie, obecne jest niezgodne z nadrzędnymi przepisami UE,
    więc - przynajmniej teoretycznie - byłoby o co się procesować.

    P.

  • 23. Data: 2004-08-10 07:07:43
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    > Nie wiem pod czyim to adresem: ja księgowym NIE JESTEM :)

    pozazdrościć wiedzy w związku z tym, ale przede wszystkim.... elokwencji :)

    > Zeznaję że nie jest dla mnie zrozumiałe pytanie - z ilości
    > pytajników rozumiem że miało być retoryczne.

    trochę ironizujemy? ale zrozumieliśmy się dobrze :)

    > Możesz po polsku wyłożyć o co pytasz ? :)
    Mimo wszystko mam wrażenie, że nie muszę tłumaczyć

    a jeśli NIE - to dlaczego jest władny podejmować
    > działania NIE DOTYCZĄCE PODATKU w zakresie rachunkowości ?

    wszystko co dotyczy rachunkowości bezpośrednio lub pośrednio dotyczy również
    podatków

    > Co do tego jak ja księguję widać w stopce ;)

    Wiem że nie księgujesz, w kazdym razie nie w pełnej księgowości.

    I mam propozycję - zakończmy temat, ponieważ zaczyna to być bardziej gra sów
    niż wymiana
    faktycznych opinii

    Serdecznie pozdrawiam
    Monika

  • 24. Data: 2004-08-10 09:15:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Aug 2004, Kalina wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ wszystko co dotyczy rachunkowości bezpośrednio lub pośrednio dotyczy również

    Mogę się zgodzić jeśli dotyczy "bezpośrednio".
    Jeśli jakiś świstek księgowy spełnia jednak wymogi przepisów
    "podatkowych", to IMHO US nie jest władny podważać uznania
    go za dowód: załóżmy, że *dopuszczamy* taki stan iż coś jest
    podstawą uznania za KUP podatkowy a nie jest podstawą uznania
    za koszt rachunkowy (lub na odwrót): co może US zarzucić ?
    Wpisanie za złe konto "bez skutków podatkowych" ? :)

    >+ I mam propozycję - zakończmy temat

    Według uznania :)
    Ja *nie* usiłuję ograniczyć się do "gry słów". Postawiona teza że
    "US może podważyć księgi jako takie" wygląda na *formalnie*
    poprawną - "bo księgi są dowodem podatkowym". Ale IMHO gdzieś
    powinno dać się znaleźć lukę w rozumowaniu !
    W tym układzie mamy podatkowy dowód poniesienia kosztu, załóżmy że
    nie będący dowodem rachunkowym, tak ? Co *powinien* zrobić podatnik
    z takim dowodem ?

    >+ ponieważ zaczyna to być bardziej gra sów

    Akurat nie.
    Podejrzewam że umiesz mi wyłożyć co zrobić z dowodem rachunkowym
    którego nie można uznać za KUP podatkowy.
    Przyjmijmy że nie wolno wpisywać (od lat) f-r "za telefon" w koszty
    rachunkowe - gdzie należało je wpisywać, aby skorzystać z prawa do
    uznania za koszt podatkowy ?
    Przecież takie przypadki że coś uznaje się za KUP podatkowy np.
    w jednym roku - a rozlicza rachunkowo inaczej się na pewno spotyka.
    Co wtedy robi księgowy ?
    :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 25. Data: 2004-08-10 10:14:12
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

> [...]
    > Przecież takie przypadki że coś uznaje się za KUP podatkowy np.
    > w jednym roku - a rozlicza rachunkowo inaczej się na pewno spotyka.

    Sytuacje o których wspominasz zdarzają się często. W przypadku różnic tworzy
    się rezerwy lub odpisy aktualizujące.. Ale niestety ten temat jest zbyt
    obszerny, aby wyłożyć go w jednym zdaniu. Odsyłam do UoR.

    Pozdrawiam
    Monika

  • 26. Data: 2004-08-17 22:18:15
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 4 Aug 2004 14:57:06 +0200, "Kalina" <d...@s...pl .invalid>
    wrote:

    >Witam
    >
    >Nie tak dawno zastanawialismy się nad wymogiem podpisu na fakturze, w
    >zwiazku z przepisami VAT a ustawą o rachunkowości. Dla zaintereseowanych
    >przytoczę odpowiedź experta na ten temat.
    expert jeszcze sie udziela? dawno go nie czytalem :)

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl