    From: Jagna <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pojazd do firmy ...raz jeszcze
    Date: Sun, 2 Sep 2007 17:20:36 +0200

    :)

    > No to pytam dalej. Czy owe zaświadczenie (VAT-1) uprawnia tylko do
    > odliczenia VAT-u od paliwa czy od wszelkich innych czynności związanych
    > z pojazdem? np gdy przed uzyskaniem w/w zaświadczenia poniosłem koszty
    > na jakieś tam naprawy lub przystosowanie pojazdu do działalności
    > (specjalne uchwyty, podlogi itp) to mogę odliczyć od tych kosztów VAT??

    To zanim Ci odpowiem, zrobię sobie jedno założenie, ok? ;)

    Zakładam więc, że to nie te specjalne uchwyty, podłogi itd. (karawan? ;>)
    sprawiły, że samochód ten został uznany za taki, który spełnia wymagania
    art. 86 ust. 4 ustawy o VAT.
    Bez tych przeróbek zaświadczenie też byś otrzymał, prawda?

    To teraz, uwaga!, IMHO samo zaświadczenie jedynie potwierdza spełnienie
    przez pojazd tych ustawowych wymagań.
    Ważne jest więc, moim zdaniem, posiadać takowy papierek przed tym, zanim US
    Cię o niego poprosi, ale nie ogranicza to do odliczenia podatku naliczonego
    od nabycia paliw czy też części, pod warunkiem jednakże, że oczywiście
    służą uzyskaniu przychodu, ale to już omówiliśmy ;)

    Wiem natomiast, że były przypadki, kiedy US nie uznał takiego odliczania
    VATu przed otrzymaniem zaświadczenia, ale wytrwały podatnik, np. w Izbie
    Skarbowej, już otrzyma przychylną opinię.

    Jako potwierdzenie masz tu linka z interpretacji przepisów, która dotyczyła
    sprawy analogicznej. Te ostatnie akapity są ważne.
    Jeśłi chcesz się asekurancko zachować, to VATu nie odliczysz, ale skoro
    jest możliwość? ;>
    Choćby więc dla adrenalinki - zaryzykować?

    Tu masz wyszukiwarkę:
    http://sip.mf.gov.pl/sip/

    wklej tę syganturę:
    PPII/4407-005/06