    From: "KK" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ponownie PIT-11
    Date: Fri, 7 Mar 2003 00:13:51 +0100

    "Rajmund Sykulski" <r...@p...fm> wrote in message
    news:3E67BAFA.5C44DC6F@poczta.fm...
    > Witam!
    > Mam problem z US i PIT-37. Prosze o pomoc i wyjasnienia.
    > Jestem pracownikiem naukowym i w picie 11 mam wypelnione pola
    > 34 XXXX 35 XXXX jako wynagrodzenia ze stosunku pracy
    >
    > 38 XXXX 39 XXXX
    > Moje pytanie brzmi czy obliczajac koszty przychodu moge do maksymalnej
    > kwoty kosztow uzyskania przychodu wynikajacej ze stosunku pracy (czy 1
    > czy tez kilka PIT-11) doliczyc koszty z poz. 39 czy nie. US twierdzi ze
    > nie i jest to dla mnie oczywisice niekorzystne .
    > Bardzo prosze o odpowiedz!
    > Pozdrawiam!
> [...]
    Znowu jakaś malowana panienka w US siedzi.
    pozycje 35 i 39 sumujesz razem.
    Cześć twojego dochodu jest rozliczana 50%-owymi kosztami, a reszta
    ryczałtem.
    Twoje KUP to suma tych dwóch kwot.
    Jeżeli masz kilka pit-11, to pamiętaj, że jeżeli suma (tej części
    zryczałtowanej) przekracza 1732.72, to wolno ci wpisać tylko 1732.72, bez
    względu na to co wychodzi z sumy pitów. Jeżeli nie pracowałeś na kilku
    etatach przez cały rok, to kup wyliczasz proporcjonalnie do przepracowanych
    miesięcy.
    Koszty 50%-owe sumujesz razem i tu nie ma żadnej górnej granicy.