    From: "KK" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ponownie PIT-11
    Date: Fri, 7 Mar 2003 11:07:07 +0100

    "KK" <p...@g...pl> wrote in message
    news:b49q9d$h3n$1@absinth.dialog.net.pl...

    > "Rajmund Sykulski" <r...@p...fm> wrote in message

    > 1732,72
    >
    > To znaczy, że w jednej z firm nie pracowałeś przez cały rok
    >
    > Żeby to było takie proste.
    > Podejrzewam, że w drugiej firmie nie powiedziałes, że to dwój drugi etat i
    > liczyli ci zawyżone koszty.
    >

    > Na pit-11 masz napisane za jaki okres jest ten pit. OD DO.
    > Teraz zobacz przez ile miesięcy pracowałeś na jednym etacie(w jednej bądź
    > drugiej firmie)
    > a przez ile na dwóch.
    > Za te miesiące gdzie pojedyncze liczysz 96.26 zł za każdy miesiąc

> [...]

    Przeczytałem jeszcze raz ustawę i zaczynam mieć wątpliwości do tego co
    napisałem powyżej.

    2. Koszty uzyskania przychodów z tytułu stosunku służbowego, stosunku pracy,
    spółdzielczego stosunku pracy oraz pracy nakładczej określa się w wysokości
    0,25 proc. kwoty stanowiącej górną granicę pierwszego przedziału skali, o
    której mowa w art. 27 ust. 1, miesięcznie.

    (i to daje 96.26 zł ) tu nie mam wątpliwości, że jak się pracowało 4
    miesiące to należy wpisać koszty 4 x 96.26 zł

    Jeżeli podatnik uzyskuje przychody z tych tytułów równocześnie od kilku
    zakładów pracy, koszty uzyskania za rok podatkowy nie mogą przekroczyć
    łącznie 4,5 proc. kwoty, o której mowa w zdaniu poprzednim. (to jest
    1732.72)

    No właśnie tu nie jest nic napisane, że miesięcznie.

    Czyli jak drugi zakład liczy też po 96.26 zł miesięcznie, ale nie przekroczę
    1732.72 to wliczam całe, czy dzielę przez 12 i mnoże przez ilość miesięcy.

    Zaraz łapię za telefon i dzwonię.