  • 1. Data: 2003-03-06 21:17:46
    Temat: Ponownie PIT-11
    Od: Rajmund Sykulski <r...@p...fm>

    Witam!
    Mam problem z US i PIT-37. Prosze o pomoc i wyjasnienia.
    Jestem pracownikiem naukowym i w picie 11 mam wypelnione pola
    34 XXXX 35 XXXX jako wynagrodzenia ze stosunku pracy

    38 XXXX 39 XXXX
    Moje pytanie brzmi czy obliczajac koszty przychodu moge do maksymalnej
    kwoty kosztow uzyskania przychodu wynikajacej ze stosunku pracy (czy 1
    czy tez kilka PIT-11) doliczyc koszty z poz. 39 czy nie. US twierdzi ze
    nie i jest to dla mnie oczywisice niekorzystne .
    Bardzo prosze o odpowiedz!
    Pozdrawiam!
    Rajmund

  • 2. Data: 2003-03-06 23:13:51
    Temat: Re: Ponownie PIT-11
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Rajmund Sykulski" <r...@p...fm> wrote in message
> [...]
    > czy tez kilka PIT-11) doliczyc koszty z poz. 39 czy nie. US twierdzi ze
    > nie i jest to dla mnie oczywisice niekorzystne .

    Znowu jakaś malowana panienka w US siedzi.
    pozycje 35 i 39 sumujesz razem.
    Cześć twojego dochodu jest rozliczana 50%-owymi kosztami, a reszta
    ryczałtem.
    Twoje KUP to suma tych dwóch kwot.
    Jeżeli masz kilka pit-11, to pamiętaj, że jeżeli suma (tej części
    zryczałtowanej) przekracza 1732.72, to wolno ci wpisać tylko 1732.72, bez
    względu na to co wychodzi z sumy pitów. Jeżeli nie pracowałeś na kilku
    etatach przez cały rok, to kup wyliczasz proporcjonalnie do przepracowanych
    miesięcy.
    Koszty 50%-owe sumujesz razem i tu nie ma żadnej górnej granicy.

  • 3. Data: 2003-03-07 09:20:53
    Od: Rajmund Sykulski <r...@p...fm>

    KK napisał(a):

> [...]
    > miesięcy.
    > Koszty 50%-owe sumujesz razem i tu nie ma żadnej górnej granicy.

    a jesli mam 2 pity-11 ale suma kosztow zryczaltowanych nie przekracza 1732,72
    to wpisuje tyle ile wychodzi plus koszty 50% czy tez max 1732,72 + 50%?
    RAjmund

  • 4. Data: 2003-03-07 09:53:54
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    > a jesli mam 2 pity-11 ale suma kosztow zryczaltowanych nie przekracza
    1732,72
    > to wpisuje tyle ile wychodzi plus koszty 50% czy tez max 1732,72 + 50%?

    To znaczy, że w jednej z firm nie pracowałeś przez cały rok

    Żeby to było takie proste.
    Podejrzewam, że w drugiej firmie nie powiedziałes, że to dwój drugi etat i
    liczyli ci zawyżone koszty.

    Na pit-11 masz napisane za jaki okres jest ten pit. OD DO.
    Teraz zobacz przez ile miesięcy pracowałeś na jednym etacie(w jednej bądź
    drugiej firmie)
    a przez ile na dwóch.
    Za te miesiące gdzie pojedyncze liczysz 96.26 zł za każdy miesiąc

    A tam gdzie podwójnie liczysz .... no i tu jest problem, bo limit roczny
    jest 1732.72, ale to nie dzieli się przez 12..
    Kto wie jaki jest miesięczne koszty dla dwóch etatów, albo więcej?

    Teraz to sumujesz i do tego dodajesz jeszcze całe te koszty 50%-owe

  • 5. Data: 2003-03-07 10:07:07
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "KK" <p...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > Kto wie jaki jest miesięczne koszty dla dwóch etatów, albo więcej?
    >

    > Teraz to sumujesz i do tego dodajesz jeszcze całe te koszty 50%-owe

    Przeczytałem jeszcze raz ustawę i zaczynam mieć wątpliwości do tego co
    napisałem powyżej.

    2. Koszty uzyskania przychodów z tytułu stosunku służbowego, stosunku pracy,
    spółdzielczego stosunku pracy oraz pracy nakładczej określa się w wysokości
    0,25 proc. kwoty stanowiącej górną granicę pierwszego przedziału skali, o
    której mowa w art. 27 ust. 1, miesięcznie.

    (i to daje 96.26 zł ) tu nie mam wątpliwości, że jak się pracowało 4
    miesiące to należy wpisać koszty 4 x 96.26 zł

    Jeżeli podatnik uzyskuje przychody z tych tytułów równocześnie od kilku
    zakładów pracy, koszty uzyskania za rok podatkowy nie mogą przekroczyć
    łącznie 4,5 proc. kwoty, o której mowa w zdaniu poprzednim. (to jest
    1732.72)

    No właśnie tu nie jest nic napisane, że miesięcznie.

    Czyli jak drugi zakład liczy też po 96.26 zł miesięcznie, ale nie przekroczę
    1732.72 to wliczam całe, czy dzielę przez 12 i mnoże przez ilość miesięcy.

    Zaraz łapię za telefon i dzwonię.

  • 6. Data: 2003-03-07 10:12:56
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "KK" <p...@g...pl> wrote in message

> [...]
    przekroczę
    > 1732.72 to wliczam całe, czy dzielę przez 12 i mnoże przez ilość

    No już wiem.
    Należy dodać KUP z pit-11, jeżeli nie przekraczają 1732.72 to należy wpisać
    tą sumę, jeżeli przekraczają, to należy wpisać 1732.72.
    oczywiście dotyczy to kosztów zryczałtowanych, do tego dojedzie jeszcze +
    koszty 50%-owe

    Odpowiedź ostateczna nie podlegająca odwołaniu do instancji wyższych.

  • 7. Data: 2003-03-07 11:32:40
    Od: Rajmund Sykulski <r...@p...fm>

    KK napisał(a):

> [...]
    > 50%?

    > bšdź

    > pracy,
    > wysokości

    > przekroczę
    > miesięcy.

    > No już wiem.
    > Należy dodać KUP z pit-11, jeżeli nie przekraczajš 1732.72 to należy wpisać
    > tš sumę, jeżeli przekraczajš, to należy wpisać 1732.72.
    > oczywiście dotyczy to kosztów zryczałtowanych, do tego dojedzie jeszcze +
    > koszty 50%-owe
    >
    > Odpowiedź ostateczna nie podlegajšca odwołaniu do instancji wyższych.

    Dziekuje Ci bardzo!
    Tak jak myslalem to nie bylo proste a najgorsze ze przepisy nie sa jednoznaczne
    (przynajmniej dla mnie).
    Jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam!
    RAjmund