    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pożyczka od rodziny
    Date: Fri, 4 Apr 2008 00:35:21 +0200

    On Thu, 3 Apr 2008, witek wrote:

    > Nie tykam się DG. Nie mam pojęcia jak US to zinterpretuje. Pytaj Gotfryda.

    Nie zajmę stanowiska :O
    Ale z przepisów (KRiO) wynika, że majątek jest wspólny, tylko zasady
    rozporządzania inne. Oczywiście jak nie ma intercyzy, nie jest "wniesiony"
    itp.

    > Dla czystości sprawy lepiej byłoby, żeby przelew był z konta wspólnego.

    IMHO najlepiej - przynajmniej:

    > Wówczas na pewno nie będzie wątpliwości.

    Ano. Inaczej mówiąc, na mój rozum przelew "z DG" byłby zgodny z prawem,
    ale jest ryzyko wdania się w zbędną dyskusję z urzędnikiem, który coś
    słyszał jak KRiO zmieniali... i tak zostało (nie sprawdził o co chodzi
    :))

    > Żeby się nie okazało, że nają rozdzielność majątkową, tylko ty o tym nie
    > wiesz.

    A to by był ćwiek! :)

    pzdr, Gotfryd