  • 11. Data: 2005-08-01 14:44:31
    Temat: Re: Pożyczka od znajomego na dłuuugi okres
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 31 Jul 2005, filigaro wrote:
    [...]
    > W Polsce nie można prywatnie pożyczać pieniędzy na procent.

    No tak, zapomniałeś o szczególe: nie można dawać pożyczki
    z NIE SWOICH pieniędzy :>
    Jak pożyczysz pozyczone nie będąc bankiem to owszem, kara !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 12. Data: 2005-08-10 13:48:38
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to poniedziałek, 1 sierpnia 2005 16:44, gdy Gotfryd Smolik news
    napisał(a) coś na pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

> [...]
    > z NIE SWOICH pieniędzy :>
    > Jak pożyczysz pozyczone nie będąc bankiem to owszem, kara !

    A jak pożyczę ze swojej wypłaty, a potem od Ciebie pożyczę na życie, to
    co? :D

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 13. Data: 2005-08-10 19:44:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Aug 2005, Tristan Alder wrote:
    [...]
    > A jak pożyczę ze swojej wypłaty, a potem od Ciebie pożyczę na życie, to
    > co? :D

    ...to chyba OK.
    W momencie udzielania pożyczki miałeś "własne środki".
    W prawie rzymskim najpierw liczy się litera przepisu, dopiero
    później "normalna logika"... jakoś tak :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 14. Data: 2005-08-10 20:12:00
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to środa, 10 sierpnia 2005 21:44, gdy Gotfryd Smolik news napisał(a)
    coś na pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > On Wed, 10 Aug 2005, Tristan Alder wrote:
    > [...]
    >
    > ...to chyba OK.

    Ale jeśli pożyczę od Ciebie na życie, bo wiem, że jutro mam pożyczyć komuś,
    to już nie? :)

  • 15. Data: 2005-08-11 09:58:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Aug 2005, Tristan Alder wrote:

    > Ale jeśli pożyczę od Ciebie na życie, bo wiem, że jutro mam pożyczyć komuś,
    > to już nie? :)

    hm... mi wychodzi że pożyczysz mu nadal z *własnych* środków, bo
    ciągle będziesz je jeszcze miał (jutro). Będziesz miał pożyczone
    ode mnie oraz swoje - a wartość pieniędzy jest nierozróżnialna.
    Zwracając pożyczkę możesz oddać swoje banknoty, bylebyś słowa
    "swoje" nie rozumiał zbyt dosłownie ;>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 16. Data: 2005-08-12 17:54:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Aug 2005, Tristan Alder wrote:

    > Ale jeśli pożyczę od Ciebie na życie, bo wiem, że jutro mam pożyczyć komuś,
    > to już nie? :)

    ...to chyba będzie przypominało sytuację w której na koncie
    firmowym pożyczasz z banku 200 000 zł, następnie przelewasz
    200 000 zł na konto osobiste z tytułem "zaliczka z dochodów"
    żeby kupić sobie dom, a odsetki z konta firmowego usiłujesz
    zaliczyć KUP :]
    IMO - jeśli MIAŁEŚ 200 000 zł i postanowiłeś je "przejeść na
    dom" i pożyczone 200 kzł (przypadkiem taka sama kwota i tak
    samo wyglądająca) rzeczywiście posłuży do wydatków na DG
    to IMO OK. Jak ich tam nie było i nie widać aby owe 200 kzł
    "służyły osiąganiu przychodów"...
    FORMALNIE każdy krok jest poprawny... czy się ostoi w postępowaniu
    o wyrzucenie owych odsetek z KUP nie mam przekonania ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)