  • 1. Data: 2003-12-23 15:45:40
    Temat: Praca na etacie a składka ZUS
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    Witam serdecznie
    Zwracam się do szanownych koleżanek i kolegów z prośbą o pomoc w ustaleniu
    stanu prawnego dotyczącego:

    Pracowałem na CAŁYM etacie i jednocześnie prowadziłem firmę - mój pracodawca
    odprowadzał za mnie wszelkie należne składki ZUS-owskie. Ja jedynie
    opłacałem za siebie składkę z tytułu ubezpieczenia zdrowotnego.
    Obecnie zatrudniłem się na 1/16 etatu (zarobki minimalne) i czy nadal mogę
    opłacać JEDYNIE składkę na ubezpieczenie zdrowotne? czy raczej jest jakiś
    próg poniżej którego trzeba płacić większą składkę?

    Zdaję sobie sprawę, że moje tłumaczenia są nieco pokrętne ale jako laik
    (lajkonik jak mawia mój sąsiad) nie potrafię tego lepiej sprecyzować jak w
    obecnej formie.

    Liczę na pomoc
    Darek

  • 2. Data: 2003-12-23 17:21:40
    Temat: Re: Praca na etacie a składka ZUS
    Od: s...@t...pl

> [...]
    > (lajkonik jak mawia mój sąsiad) nie potrafię tego lepiej sprecyzować jak w

    W tym przypadku etat nie ma zadnego znaczenia. Jesli z umowy o prace (lub
    zlecenia) składki opłacane są od minimalnego wynagrodzenia tzn. 800 zł, a od
    stycznia prawdopodobnie ma byc 824 zł, to wowczas z działalnosci gospodarczej
    opłaca sie tylko składke na ubezpieczenie zdrowotne.