    From: Jagna <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Praca na etat i DG
    Date: Tue, 4 Sep 2007 18:32:34 +0200

    Hej :)

    a ja sobie na to kobiecym okiem popatrzę...

    Dnia Mon, 03 Sep 2007 14:34:02 +0200, Buster napisał(a):

    > Prawdopodobnie zmienię na sektor prywatny. Nie
    > chciałbym jednak zamykać DG. Nie chcę zamykać głównie z powodów
    > ambicjonalnych.
    > Szukam pracy głównie w sektorze informatycznym. Moja działalność również
    > jest z gatunku informatycznego. Prosiłbym o wyjaśnienie kwestii pracy na
    > umowę o pracę i prowadzenie DG w przypadku, gdy jedno i drugie się
    > pokrywa. Jak to dokładnie jest??

    To teraz mi się rodzi takie pytanie, czy, zakładając to co pisali wcześniej
    moi poprzednicy, że Twój nowy pracodawca nie będzie miał nic przeciwko temu
    (?!), że będziesz prowadził działalność, w zasadzie konkurencyjną, to
    gdybym była osobą kontrolującą Twoją firmę od razu wpadłabym na taki
    pomysł, czy czasem ta działalność to nie jest taki "klon" Twojej pracy na
    umowy o pracę i że Twojemu pracodawcy jest na rękę to, że to Ty z Twojej
    własnej DG zafakturujesz usługę klientowi..., bo np. ZUS go nie boli?

    Gdyby tak było, to pod znakiem zapytania stałoby to, czy od tej należności
    nie należałoby czasami odprowadzić składek ZUS jak od wynagrodzenia z umowy
    o pracę na przykład?
    I czy czasami, jeśli jesteś "liniowcem", to czy ten dochód podlega pod
    takie opodatkowanie, a nie na przykład jak od zlecenia, albo umowy o pracę?

    Ja tam nie wiem, czy mam rację, ale to co opisałeś wymagałoby jakichś tam
    starań by wykluczyć wątpliwości ewentualne, wiesz: odpowiedzialność wobec
    osób trzecich, ewentualne kierownictwo, czas, ryzyko gospodarcze, te
    sprawy... ;)

    Albo może poszukaj pracodawcy, który prowadzi działalność zdecydowanie, lub
    choć trochę różną?
    :)
    --
    Pozdrawiam,