    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Prezent Reiki, dyplomy, i co z tym dalej?
    Date: Thu, 9 Mar 2006 10:49:38 +0100

    On Wed, 8 Mar 2006, Jacek wrote:

    > W poprzednim roku pewien człowiek z zagranicy zrobił mi prezent, nie
    > pobnbierając za to ode mnie ani centa. Stałem się mistrzem Reiki,
    > ogólnie za to mistrzowie każą sobie płacić

    Wiesz, ja się nie znam. Ale takie "odpłatne mistrzowstwo"
    źle z oczu patrzy, niezależnie co by to miało być.
    Nie pytam co to to Reiki, stwierdzam fakt że nie wiem i widać
    do szczęścia mi niepotrzebne (nie tłumacz że google itp, zajrzałem).

    > atrament, drukarka no i parę innych rzeczy, jak chociażby utrzymanie
    > strony, serwera itd. Policzyłem sobie, że kwota 50 zł zamyka całą sprawę
    > i nawet nie ma tu mowy o jakiejs formie zarobkowej, no bo nie wiadomo,
    > kiedy cię ktoś o taki dyplom poprosi. Jednego miesiąca może pójść parę,
    > a innego ani jednego. Po wyliczeniu kosztów wychodzi na to, że to
    > działka całkiem za free.

    Nie jest "free", ktoś płaci całkiem wymierne pieniądze.

    > I teraz pytanie, czy to jest działalność? A jeśli tak, to w jaki sposób
    > mam to zamknąć, by jednocześnie nie dokładać do tego.

    Mistrza pytać jak to robi :>
    A jak już się do googla dobierzesz, to możesz jeszcze sprawdzić hasło
    "fundacja" na przykład.
    Nie jest prawdą jakoby wszelkie przyjmowanie przychodów musiało być
    działalnością gospodarczą, ale *nie wiem* czy odpłatne wydawanie
    dyplomów taką DG przypadkiem nie jest - również w ramach fundacji.
    W efekcie co prawda podatku by nie było, ale PK/PKU trzeba prowadzić.
    PK to jest *pełna księgowość* ew. uproszczona (ale pełna, nie KPiR).
    IMO oznacza zginięcie w papierkach...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)