    From: Jacek <t...@k...homeunix.org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Prezent Reiki, dyplomy, i co z tym dalej?
    Date: Thu, 09 Mar 2006 14:41:48 +0100

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Wiesz, ja się nie znam. Ale takie "odpłatne mistrzowstwo"
    > źle z oczu patrzy, niezależnie co by to miało być.
    > Nie pytam co to to Reiki, stwierdzam fakt że nie wiem i widać
    > do szczęścia mi niepotrzebne (nie tłumacz że google itp, zajrzałem).

    Nie wiem, nie oceniam tego, każdy ma prawo brać pieniądze, np. za czas,
    który poświeca, za kurs, podczas ktorego podaje ludziom sporo wiedzy.
    Zaś sama inicjacja... moje zdanie jest proste, gdyby miała kosztować,
    zapewne nikogo nie było by na nia stać. Choć swego czasu różnie na to
    patrzyłem i zmieniałem poglądy z dnia na dzień:)
    Szczerze mówiąc nie chodzi tu o inicjacje, ale o dyplomy, których
    produkcja normalnie kosztuje. Są pewne rzeczy, które uwazam za
    "kradziesz w bialy dzien", choc gdyby to pozostalo, ale stalo sie nieco
    prostsze i sprawiedliwsze (zarabiasz, placisz, nie zarabiasz, nie
    placisz (podatki, zusy itd)) - to nie byloby problemu.

    > Nie jest "free", ktoś płaci całkiem wymierne pieniądze.

    Żle sie wyraziłem, bilans = zero.
    Free są tylko inicjacje i to jest właśnie głowny cel.

    > Mistrza pytać jak to robi :>

    To znaczy?

    > A jak już się do googla dobierzesz, to możesz jeszcze sprawdzić hasło
    > "fundacja" na przykład.
    > Nie jest prawdą jakoby wszelkie przyjmowanie przychodów musiało być
    > działalnością gospodarczą, ale *nie wiem* czy odpłatne wydawanie
    > dyplomów taką DG przypadkiem nie jest - również w ramach fundacji.
    > W efekcie co prawda podatku by nie było, ale PK/PKU trzeba prowadzić.
    > PK to jest *pełna księgowość* ew. uproszczona (ale pełna, nie KPiR).
    > IMO oznacza zginięcie w papierkach...

    A jak sąsiadka prosi cie bys jej kupil papierosy w kiosku, daje tobie
    pieniądze, ty kupujesz, oddajesz jej reszte. Bilans wychodzi na 0, ale
    okazuje sie ze sasiadka cie prosi bardzo czesto. Czy to jest dzialalność
    gospodarcza?
    Choc nigdy nie traktowalem tego jako dzialalnosci i nie bede tego tak
    traktowal. Dzięki za odpowiedź:)