    From: Asmodeusz <c...@n...asmodeusz.prv.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Prezent Reiki, dyplomy, i co z tym dalej?
    Date: Sat, 11 Mar 2006 23:31:16 +0100

    Jacek wrote:

> [...]
    > pobnbierając za to ode mnie ani centa. Stałem się mistrzem Reiki,
    > ogólnie za to mistrzowie każą sobie płacić, swego czasu była mowa o
    > fortunie, ale dziś również te ceny bywają nieco za wysokie.
    >
    > W Polsce nie spotkałem na razie nikogo kto by również Reiki rozdawał
    > gratis (mowa o usui Reiki). Można przyjąć, że Reiki jest czyms
    > bezcennym, gdyby Bóg je sprzedawał, pewnie nikogo by nie było na nie
    > stać. Ale mistrzowie, różnie je cenią i różne podają kryteria wg których
    > je cenią, mają takie prawo. Teraz wracam do siebie.

    No nie wiem. Ja też dostałem za darmo. I wyobraź sobie że nie odczuwam
    nawet potrzeby drukowanie sobie dypolmu z tego powodu.

> [...]
    > strony, serwera itd. Policzyłem sobie, że kwota 50 zł zamyka całą sprawę
    > i nawet nie ma tu mowy o jakiejs formie zarobkowej, no bo nie wiadomo,
    > kiedy cię ktoś o taki dyplom poprosi. Jednego miesiąca może pójść parę,
    > a innego ani jednego. Po wyliczeniu kosztów wychodzi na to, że to
    > działka całkiem za free.
    >
    > I teraz pytanie, czy to jest działalność? A jeśli tak, to w jaki sposób
    > mam to zamknąć, by jednocześnie nie dokładać do tego. Żeby to wszystko
    > było prostsze, a przynajmniej uczciwsze, ale ktoś tu chce zrobić czysty

    Normalnie. Z tego co piszesz to nie chcesz na tym zarabiać. No więc
    prosta sprawa - dawaj wzór dyplomu, niech sobie sami drukują, a ty tylko
    podpisuj. Podpis cię chyba nie naraża na koszty? Jeśli uważasz że
    długopis to też koszt to zawsze możesz sobie zażyczyć żeby przynosili
    własne długopisy do podpisu.
    Proste, nie?

    > Czy dało by się to robić na zasadzie DONATE?
    > A jeśli nie - to może mi jakaś mądra głowa poradzi...
    >
    > Za wszelkie rady dziękuję i pozdrawiam,
    > Jacek.

    No to powyżej masz radę. Ty nie chcesz na tym zarabiać. No to nie
    zarbiaj. Daj zarobić lokalnym firmom. Do Ciebie będą przychodzić z
    gotowymi wydrukowanymi dyplomami (na które rachunek wystawił ktoś inny i
    ktoś inny za nie zapłacił), ty tylko podpiszesz (długopisem na który
    rachunek wystawił ktoś inny i ktoś inny za niego zapłacił).
    Cały przepływ gotówki odbywa się poza tobą. Skrabowy nic do Ciebie nie
    ma. Przez ciebie przepływa tylko reiki. Ale za darmo, bo przecież tego
    właśnie chcesz.

    pozdrawiam

    'także darmowy mistrz reiki'
    :)