  • Data: 2008-08-25 07:09:49
    Temat: Re: Problem: sprzedany windows bez kasy... :(
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 24 Aug 2008, b...@i...pl wrote:

    > Zaraz, ale to chyba rozwiazales moj problem... ?
    > Bo sprawa wyglada tak, ze skoro mowa jest o dostawie towarow lub
    > uslug, to sprzedaz windowsa nie byla przeciez sprzedaza towaru...

    Nie była.
    Sprzedaż WNiP (jaką jest licencja) stanowi usługę :O
    Wyświadczenie usługi nie wyklucza ubocznej dostawy rzeczy, powiedzmy
    jak ktoś Ci drzwi montuje (Twoje drzwi, już posiadane) i zużyje do
    montażu kilka śrub, to nadal wyświadcza usługę (a nie dostawę śrub).

    > towar to cos co sie kupuje z mysla o tym zeby sprzedac ( i miec
    > zysk)...

    zacznij:
    - od posługiwania się ścisłymi określeniami i wpadnięcia na to,
    że "towar handlowy" to szczególna odmiana "towaru" w ogóle,
    tudzież na to że jak ktoś kupuje gotowy ST, to jest to jak
    najbardziej "towar", nawet "handlowy" (najlepiej spytać
    tego u kogo kupujemy :D) i jest kłopot z określeniem skąd
    miała by być różnica w momencie sprzedaży (oprócz innego
    zaklasyfikowania tej sprzedaży DLA POTRZEB PODATKU DOCHODOWEGO,
    co wynika z istnienia odrębnego zapisu w art. bodaj 14.2 UoPDoOF!)

    Jak inaczej wyjaśnisz istnienie dwu odrębnych pojęć - "towar"
    i "towar handlowy"? Ta zasada prawna (że znaczą CO INNEGO,
    nie wykluczając iż jedno jest podzbiorem drugiego) nazywa
    się "ratio legis", tak dla porządku.

    - jakby powyższe wydało Ci się wątpliwe, to (zacznij) od czytania
    ustawy o VAT, ale OD POCZĄTKU, a nie od miejsca które wydaje
    Ci się właściwe ;)
    Najlepiej nie pomiń przy tym art.2..6 ustawy!

    > ja natomiast kupilem windowsa z mysla o uzytkowaniu i jak juz
    > sprzedalem, to sprzedalem ze stratą (minus 50 zł) !

    Drugą część spokojnie skreśl.
    Inaczej usiłujesz wykazać, że jak ktoś kupi pomarańcze i spróbuje
    je sprzedać tuż przed spleśnieniem poniżej ceny zakupu to nie
    są one "towarem" ;)

    Natomiast fakt "zakupu do użytkowania" nie zmienia tego że *dla VAT*
    jest to nadal "usługa z dostawą nagranego nośnika".
    A to powoduje "problem kasy" :(

    > (po prostu
    > chcialem sie tego pozbyc i odzyskac chociaz czesc pieniedzy)

    I słusznie.
    Jedyną sensowną metodą w dzisiejszym stanie prawnym jest skorzystanie
    z dowolnego pośrednika, który i tak ma już kasę - czy to ktoś kto
    się zajmuje takimi rzeczami (komis) czy choćby stragan z pietruszką.
    Albo sprzedać firmie...

    Tak z ciekawości - co to za Windowsy były i za ile sprzedałeś?

    > co wiecej nie zaksiegowalem go w rubryce "wartosc sprzedanych towarow
    > i uslug" tylko "pozostale przychody"...

    A co to ma do VAT?

    > Jak uwazacie... ?

    Że przepis o obowiązku fiskalizacji *każdej* sprzedaży nagranego nośnika
    typu płytka CD jest głupi. Ci co go sporządzili i zatwierdzili nie
    ogarniają najwyraźniej jego skutków.

    Ale dura lex sed lex...

    pzdr, Gotfryd