    From: pawel <u...@w...poczta.fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Program do firmy
    Date: Mon, 22 Apr 2002 16:21:35 +0200

    Mon, 22 Apr 2002 12:40:13 GMT, s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)
    <3...@n...tpi.pl> napisal(a):

    Mial byc EOT, wiec... ustosunkuje sie jeszcze do tego, potem w w razie
    ewentualnych wnioskow (jezeli masz ochote) zapraszam na priva.
    >Prawdopodobnie w mojej firmie pracują same gamonie i ignoranci bo co
    Ktos szkoli userow? czy wiekszosc z przypadku ? a Ci co juz cos
    potrafia to wola po erowww pomykac lub w cos zagrac?
    Nie chce nikogo obrazac (i nie naleze do fanatykow broniacych jakiegos
    jedynie slusznego bo tak nie jest), ale z tego co piszesz o swoich
    doswiadczeniach - musze odpowiedziec twierdzaco.

    >Bo ja mówię o _efektywnej_ pracy na programie użytkowym typu FK
    Ale zwroc uwage, ze nie mowimy o 'wielkiej' ksiegowosci w wielkiej
    firmie:
    "Szukam programu do prowadzenia firmy (3-sklepy spozywka = jedna
    księga podatkowa " dodatkowo prosi o cos pod windows.
    Czyli moja propozycja jest wlasnie dla niego, nie dla Ciebie z juz
    wyrobionymi przyzwyczajeniami/doswiadczeniem, gdzie trudno jest
    przejsc na cos innego z takich czy innych wzgledow.

    > FK ma pewne zadania i ma to wykonać jak najmniejszym kosztem.
    >System zbudowany na MS Windows moim zdaniem tego nie spełnia.
    A widziales ten maly programik fakt, o ktorym mowa -dla malej firmy?
    Spelni zadanie w 100%. Obawiam sie nawet, ze dla pytajacego wiekszym
    problemem moze byc dosowy.
    >Po pierwsze ergonomia jest żadna. Myszka i
    >graficzny interfejs to porażka w przypadku pracy księgowego.
    W proponowanym fakcie mozesz sobie myszke podarowac i uzywac
    klawiatury. Jak zreszta w wielu innych.
    >Po drugie koszty sprzętu i oprogramowania, gdzie płaci się koszmarne pieniądze
    kupisz teraz kompa z dosem? Czy dos obsluzy coraz popularniejsze
    drukarki USB lub chocby taniutkie lokalne drukarki gdi? Nie i mase
    innych nowych urzadzen rowniez nie. W malej firmie nie ma 5 kompow
    -jeden pod edytor drugi pod magazyn trzeci pod kase itp. Co innego w
    duzej firmie z kasa, ktos sie zajmuje waska dzialka np. magazynem inny
    fakturami, a co innego kiedy jedna 'pani Irenka' robi wszystko.
    Musi sie zadowolic jednym na ktorym trzeba napisac pismo, policzyc cos
    tam i wyslac poczte elektr. i jeszcze kontrolowac finanse. Wtedy taki
    uklad jest zbawienny.
    >za coś co tylko w pracy przeszkadza czyli obrazki, kolorki, animacje i
    >co roku nowa, lepsza, bardziej ekscytująca wersja programu.
    Sprawdz tego fakta, zmienisz zdanie, jedyne co sie zmienia to czeste
    aktualizacje do nowych przepisow, (jako jeden z pierwszych mial export
    *.kdu do platnika gdzie masa wielkich produkcji czesto pisanych
    specjalnie pod firme lezala na lopatkach) i nowe wzory zmieniajacych
    sie formularzy. Na prawde jest siermiezny (pewnie sie teraz autorzy
    obraza ;-)) Ale z kontextu wynika co mam na mysli.
    >Po trzecie koszty osobowe czyli konieczność utrzymywania armii przepłacanych
    >informatyków tylko dlatego, żeby naprawiać to co się zepsuło bo jakiś
    tu juz mowilem, da sie zepsuc wszystko, a jezeli nie ma w firmie kogos
    odpowiedzialnego za workstacje to nic dziwnego, ze sie co m-c system
    stawia.

    >A Forte Agent to efka?
    a nie sprawia Ci klopotow co m-c przywracanie agenta?

    >Szkoda tylko, że przekonania informatyków i użytkowników są tak rozbieżne.
    hmm, informatycy nie pracuja sobie, a muzom, czesto tak samo o
    finansowce mysla stolarze czy kopacze dolow. Cytat "oni tam tylko
    siedza popijaja kawke i nas oszukuja na wyplacie"
    Mile no nie? podobne zdanie Ty masz o informatykach w firmie, bo nie
    rozumiesz na czym ich praca polega. Przeciez Informatyk (e jak nie
    lubie tego okreslenia) jest dla uzytkownikow i jego obowiazkiem
    utrzymywac porzadek i szkolic, tak by user mogl wydajnie pracowac.
    Rowniez po to by dobrac odpowiednie narzedzia do potrzeb. W zyciu nie
    zaproponowalbym w malym sklepiku super programu FK (rowniez super
    drogiego) i sieci np. na netware by fakture wystawic i prowadzic
    magazyn, a wszystko po to by uniknac windowsow. I to jest wlasnie jest
    zadaniem informatyka. Nie jego przyzwyczajenia i preferencje tylko
    uzytkownika koncowego.
    Ale z drugiej strony... jezeli opisujesz stan faktyczny to nie warto
    ich zatrudniac ;-)) Moze czas zatrudnic firme zewnetrzna do obslugi ?
    Z zasady daje to wymierne korzysci.
    Nie mam zadnych ukladow z fakt.com.pl i nie jest to kryptoreklama.
    Znam go bo w kilku firmach sie doskonale sprawdzil, rowniez dla mnie
    bo mam ich sprzet i soft na glowie oraz zadanie utrzymywac na biegu.
    Nie jestem tez jakim fanem GUI z klapami na oczach, mam w sieciach
    servery NW, koncowki dos i wszelkiej masci windowsy 3,11, 9x, NT,2k do
    tego linuxa na polaczeniach ze swiatem i jakos usery sobie zyja bez
    przestoju w pracy. Jezeli w firmie macie win9x to tez moze byc
    przyczyna zlych doswiadczen bo to system domowy, trudno adminowi
    zapanowac nad bezbronnym systemem. Jezeli NT to nalezy adminowi
    podziekowac ;-)) za wpolprace.

    --
    pawel