    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Prośba.
    Date: Fri, 09 Jul 2004 09:22:20 +0200

    Użytkownik weronika napisał:

    > Podobno nieźle sobie radzi np BuchalterII firmy Graf-Soft z Warszawy, wiem
    > ze sa tacy co chwalą Rachmistrz4 Euro- firmy Insert z Wrocławia, albo
    > programy CDN-u. Jednak 'garnitur' powinien byc szyty na miarę;)- więc chyba
    > najlepiej przetestować wersje demo pod kątem własnych potrzeb. :)
    > weronika

    Testowałam Małą Księgwośc matrix.PL. Nie polecam, zwłaszcza dla biura -
    nieintuicyjna obsługa kalwiaruty, fajerwerki i wodotryski, nie nadaje
    się jako narzędzie do dużego "przerobu" bo co jakis czas trzeba uzywac
    myszy albo zapamiętać mnóstwo skrotów (bo oczywiście podpowiedzi na
    bieżąco brak).

    Mam przetestowaną KP CDNu (dosową) - uwazam że jak na dosowy program
    jest bardzo dobra. Nie jest juz rozwijana, ale aktualizacje
    dostosowujące do zmiany przpepisów jak najbardziej są. Ma też niewielkie
    wymagania sprzętowe. Ma wszystko co potrzeba - EŚT, EW, EPP, moduł
    inwentaryzacji. Jako to dos - bez problemu obsługuje drukarki iglowe,
    także szerokie.
    Za cos ok 100zl rocznie ma sie prawo do darmowych aktualizacji.
    Nie wiem jak wersja Optima (windows) w praktyce, nie pracowałam na niej
    tylko sobie pooglądałam - na pewno dziala na podobnych zasadach co
    wersja dosowa, jest sliczniejsza i na pewno ma duuuże wymagania
    sprzętowe (przede wszystkim zjada RAM). I jest droższa, oczywiście.

    Pracuje też na KPiR firmy TGfsoft - widnowsowa, śliczna, ale pracuje się
    na niej wolniej iż na KP CDN. No i EŚT jest szczątkowa. Rejestr VAT
    pozostawia tez wiele do życzenia (skonstruowany został na absurdalnej
    zasadzie że wszystko co zapisane w rejestrze musi być na deklaracji VAT
    plus idiotyczny podział sprzed potopu na rejestr główny i rejestr korekt).
    I podstawowa wada - nigdy nie wiadomo ile będzie kosztować utrzymanie
    aktualnego program w danym roku. Mniejsze aktualizacje sa bezplatne ale
    większe płatne po uważaniu i cokolwiek z nienacka człowiek sie dowiaduje
    że jest nowa wersja, ale (surprise, surprise!) płatna.

    Przede wszystkim jednak plecam przetestowanie kandydatów!

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl