    From: "t...@o...pl" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Prośba o pomoc: kupno na allegro i wpisanie w koszty?
    Date: Thu, 01 Nov 2007 18:33:46 +0100

    Dnia 01-11-2007 o 17:48:19 gringo <bez@adresu> napisał(a):

    > Witam! Jaki to ma być rachunek? Na razie ze sprzedawcą ustaliłem, że
    > spiszemy umowę kupna-sprzedaży, ale z tego co wiem, to jest za mało,
    > gdyż taka umowa nie jest dokumentem księgowym, a jedynie oświadczeniem
    > woli.
    >
    > Gdybyś mógł rozwinąć swoją sugestię byłbym bardzo zobowiązany.

    Rachunek opisany w ordynacji podatkowej w dziale rachunki
    i w rozporządzeniu do tejże ordynacji
    "ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 22 sierpnia 2005 r. w sprawie
    naliczania odsetek za zwłokę oraz opłaty prolongacyjnej a także zakresu
    informacji, które muszą być zawarte w rachunkach"

    Natomiast w praktyce wystarczy umowa + dowód zapłaty, bowiem
    spełnia to wymogi rozporzadzenia w/s prowadzenia kpir, jeśli są tam
    Wasze dokładne dane, przedmiot handlu, kwota, daty, podpisy.

    (BTW - zakładam że jesteś na kpir, na ryczałcie i PK się nie znam)