  • Data: 2002-12-02 00:51:33
    Temat: Re: Prowadzenie rachunkowości a program komp.
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jacuo" <z...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ase2v6$5pf$1@news.tpi.pl...

    > Prowadzenie ksiegowosci na komputerze wymaga
    spelnienia pewnych wymogow.
    > Jezeli Twoj program ich nie spelnia ( a np.
    Notatanik, Paint, Exel ) to
    > jest to tylko i wylacznie Twoj problem - jest
    podstawa do nalozenia kary.
    > Jezeli nie mzoesz prowadzic ksiegowosci na
    komputerze w sposob przwidziany
    > przepisami
    > prowadz ja recznie, komputer wykorzystujac
    ewentualnie w postaci maszyny do
    > pisania.

    § 31. 1. W razie prowadzenia księgi przy
    zastosowaniu technik informatycznych, warunkiem
    uznania ksiąg za prawidłowe jest:

    1) określenie na piśmie szczegółowej instrukcji
    obsługi programu komputerowego, wykorzystywanego
    do prowadzenia ksiąg,

    2) stosowanie programu komputerowego
    zapewniającego bezzwłoczny wgląd w treść
    dokonywanych zapisów oraz wydrukowanie wszystkich
    danych w porządku chronologicznym, zgodnie z
    wzorem księgi,

    3) przechowywanie zapisanych danych na
    magnetycznych nośnikach informacji, _____do czasu
    wydruku zawartych na nich danych_____ [MOJE
    PODKREŚLENIE], w sposób chroniący przed zatarciem
    lub zniekształceniem tych danych albo naruszeniem
    ustalonych zasad ich przetwarzania.

    2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, na koniec
    każdego miesiąca w czasie zapewniającym prawidłowe
    i terminowe rozliczenia z budżetem, lecz nie
    później niż do dnia 20 każdego miesiąca za miesiąc
    poprzedni, podatnik jest obowiązany sporządzić
    wydruk zapisów dokonanych za dany miesiąc. Wydruk
    powinien być zgodny z wzorem księgi określonym w
    załączniku nr 1 do rozporządzenia.

    3. Podatnik posługujący się programem
    komputerowym, który nie zapewnia wydrukowania
    księgi, według wzoru określonego w załączniku nr
    1, jest obowiązany założyć księgę, o której mowa w
    § 2 ust. 1. Po zakończeniu miesiąca należy
    sporządzić wydruk komputerowy zawierający
    podsumowanie zapisów za dany miesiąc i wpisać do
    odpowiednich kolumn księgi sumy miesięczne
    wynikające z tego wydruku.