    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Prowadzenie rachunkowości a program komp.
    Date: Tue, 3 Dec 2002 03:24:53 +0100

    On Mon, 2 Dec 2002, Tristan Alder wrote:

    >+ Dnia pewnego pięknego (Mon, 2 Dec 2002 10:17:03 +0100), Gotfryd Smolik
    [...]
    >+ > Hm... Możesz mi objaśnić jak obejdziesz problem pt. "przychody
    >+ >wpisane nie później niż następnego dnia" ?
    >+ > Rozp. ds. KPiR pozwala explicite wypełniać samą KPiR z opóźnieniem
    >+ >- pod warunkiem właśnie że ewidencja sprzedaży lub ewidencje VAT
    >+ >(w tym sprzedaży) są "na bieżąco".
    >+
    >+ Coś kręcisz. Wszyscy korzystający z biur rachunkowych mają dopiero
    >+ później.

    Nic nie kręce: KPiR mają później. Wolno. Paragraf 30.
    Ewidencję sprzedaży muszą prowadzić *na bieżąco*, a jak
    to zrobią żeby towar handlowy był na czas zaewidencjonowany
    to też ich zmartwienie a nie biura.
    Ja naprawdę cytowanych paragrafów rozporządzenia
    nie wymyślałem na poczekaniu ;)

    >+ >Drukować "na bieżąco" się nie da :]
    [...]
    >+ Drukuję w momencie kontroli i udostępniam drukowane wersje US. W
    >+ dowcipie z instrukcją chodzi o bycze firmy, które chcą mieć WYŁACZNIE
    >+ elektroniczną księgowość (bo np. ich księgi to 30 ryz papieru
    >+ miesięcznie). Wtedu US przychodzi i mówi: ,,Geschäftsbücher bitte''. A
    >+ Ty odpowiadasz: ,,Ich habe keine Geschäftsbücher'' i zapodajesz im
    >+ instrukcję do programu i se radzą.

    Hrabio... Czy ty byłeś łaskaw przeczytać ten !@#$% paragraf 31
    rozp. ds KPiR ? Mam ci link do Mofnetu powtórzyć czy się
    obejdzie ? ;)
    Bo o drukowanie nie ja jeden już warczałem :>
    Czy ty prowadzisz PK lub mnie o to podejrzewasz ?? ;)

    >+ Natomiast w opytywanej przez Ciebie
    >+ sytuacji odpowiadasz: ,,Ein moment bitte'', drukujesz i wręczasz.

    "brak upoważnienia do takiego postepowania", IMHO.
    Ma być "na papierze" i "nie później niż następnego dnia"
    (po dokonaniu sprzedaży).
    Oczywiście wg par.31 może być program - z instrukcją i bajerami.

    >+ >BTW: jeszcze do mojego postu nt. KPiR: co do samej KPiR pozostaje
    >+ >sporne określenie o "zbroszurowaniu" (na co zwracała uwagę bodaj Maddy).
    >+
    >+ ? Niestety nie łapię... Wiesz, że jam samouk i tych dzikich ustawów
    >+ nie trawię.

    *W zasadzie* prowadzenie KPiR w excelu i drukowanie raz na
    miesiąc powinno ujść. Jest natomiast taki zapis (w tymże
    rozporządzeniu) że Księga powinna być "zbroszurowana
    i ponumerowana". Bądź tu mądry i próbuj się kłócić że
    tam *nie ma* zapisu że ma być zbroszurowana
    "przed" (zapisaniem) :>
    Bo, wiesz, na zbroszurowanej książce to mi się podle
    drukuje. Szczególnie z laserówki ;]

    Pozdrowienia, Gotfryd