    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Prowadzenie rachunkowości a program komp.
    Date: Tue, 3 Dec 2002 03:30:21 +0100

    On Mon, 2 Dec 2002, Sark wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne"
    [...]
    >+ > Istnieją uzasadnione obawy, że *jeśli* twórca
    >+ dzieła
    >+ > oświadczy że sprzedaje ci dzieło sztuki :] które
    >+ > do niczego się nie nadaje i używając w
    >+ jakimkolwiek
    >+ > celu czynisz to na własną odpowiedzialność - to
    >+ > masz problem :(
    >+
    >+ No jezeli tak jest stawiamy sprawę i rzeczywiście
    >+ "widziały gały co brały" to sie zgadzam.

    Wiesz - >90% osób nie widziało innych licencji,
    i nic dziwnego - ja też paru maszyn do paru
    gałęzi przemysłu nie widziałem...

    >+ > Nasze prawo zdaje się nie przewiduje że program
    >+ > MUSI być towarem użytkowym (tak jak bułka czy
    >+ but).
    >+
    >+ A to bardzo ciekawe, szczególnie, że się tak
    >+ wyraże "w dobie zwiekszającego się znaczenia softu
    >+ w życiu ... hmm ... ludzkości" :)

    Jak to mówią: "dura lex...." Niestety !

> [...]
    >+
    >+ Dokłądnie nie wiem jak się skończyło ale taka była
    >+ deklaracja szefa firmy
    >+
    >+ > trzymając się tematyki grupy zdaje się ma znaczenie
    >+ > podatkowe :] ! :)
    >+
    >+ Czyżby takie że jak odstąpią od części
    >+ wynagrodzenia to wystawi fakturę na "nową"
    >+ obniżona kwotę i od tego zapłaci dochodowy i
    >+ vatowski a jeżeli karne odsetki to dochodowy i vat
    >+ od "starej" wyżeszej kwoty wynagrodzenia bez prawa
    >+ uwzglęniania tychże odsetek jako kosztu ?

    IMHO UoPDoOF,
    +++
    Art. 23. 1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    19) kar umownych i odszkodowań z tytułu wad dostarczonych towarów,
    wykonanych robót i usług oraz zwłoki w dostarczeniu towaru wolnego od wad
    lub zwłoki w usunięciu wad towarów albo wykonanych robót i usług,
    ---

    Pozdrowienia, Gotfryd