  • Data: 2005-05-02 18:20:49
    Temat: Re: Przedawnienie - ?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Alan wrote:
    > Wiem ze nie ujawnienie dochodow czy bledy na pit lacznie z "oszustwami"
    > ulegaja przedawnieniu. Moze ktos podac dokladnie jakies konkretne liczby?
    5 lat od konca roku, w którym dokonuje się rozliczenia.
    Czyli w efekcie 6 lat liczać od roku za który się rozliczasz.

    > BTW Pytam w zwiazku z tym ze pracujac legalnie za granica (Anglia)
    > wyglada na to ze paradoksalnie zostaje sie dodatkowo rozliczony w
    > polskiej skarowce.
    Nie paradoksalnie tylko normalnie.
    Jesteś obywatelem polskim mieszkającym w polsce i tutaj rozliczasz się z
    dochodów.
    Jak ci to nie odpowiada, wymelduj się i wyjedź wówczas nie będziesz musiał.

    Osobiscie uwzam to za skandal.

    Rozejrzyj się dookoła. Ten skandal obowiązuje w większości państw.
    Czy za skandal uważasz, że jak obywatel angielski zarobi coś w polsce to
    płaci od tego podatki w anglii?

    Pracuje czlowiek w
    > innych warunkach, ponoszac tam wyzsze koszty utrzymania, czesto
    > ograniczajac je do minimum, w dodatku czesto za nie wiele wiecej niz
    > wynosi polowa sredniej krajowej w danym kraju. Przyjezdza do kraju
    > zarobiony i najprawdopodobniej z checia skonsumowania tych pieniedzy a
    > wiec napedzajc rynek, czesto takze z mysla zainwestowania, co jest dobre
    > dla samego kraju i obywateli, a tu po drodze takie niemile jeszcze go
    > moga spotkac niespodzianki!

    Jeżeli się przeprowadzisz do anglii nie będziesz musiał płacić podatków
    w polsce.

    Zaściankowość z ciebie wychodzi.