  • 1. Data: 2007-05-26 18:23:39
    Temat: Przejście z umowy o pracę na zlecenie-ile?
    Od: "JJ" <z...@v...pl>

    Załóżmy, że mam propozycję umowy o pracę na 6000 zł brutto/m-c. Chcę
    zaproponować pracodawcy umowę-zlecenie na 7200 zł brutto/m-c (bo tyle bym go
    kosztował, gdybym miał umowę o pracę - myślę, że to uczciwe). Założę własną
    działalność gosp. i będę korzystał z odpowiedniej ulgi, tak że z działalności
    zapłacę ok. 300 zł składek, a z umowy-zlecenie tylko podatek 19% przy 20%
    kosztach uzyskania przychodu. Czy wszystko się zgadza? Jakie będzie moje
    wynagrodzenie netto z tytułu tej umowy-zlecenia?

    Czy fakt, że moje PKD i przedmiot umowy się nie pokrywają ma jakieś znaczenie?
    Czy ma tu coś do rzeczy VAT?

    Proszę o podanie jakichś linków, gdzie mógłbym się dowiedzieć czegoś na ten
    temat.

  • 2. Data: 2007-05-26 18:59:26
    Temat: Re: Przejście z umowy o pracę na zlecenie-ile?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "JJ" <z...@v...pl> napisał w wiadomości
    własną
    > działalność gosp. i będę korzystał z odpowiedniej ulgi, tak że z
    > działalności

    Jesli bedziesz swiadczyl uslugi dla bylego pracodawcy, nie bedziesz mogl
    korzystac z ulgowego ZUS-u.

    > zapłacę ok. 300 zł składek, a z umowy-zlecenie tylko podatek 19% przy 20%
    > kosztach uzyskania przychodu. Czy wszystko się zgadza?

    Nic si enie zgadza. Jesi bedzie to umowa zlecenie z DG nie ma zadnych 20%
    KUP - tylko koszty faktycznie poniesione na zasadach ogolnych.
    Jesli bedziesz wykonywal uslugi dla bylego pracodawcy ni ebedziesz mogl
    rozlicac sie wg stawki 19% a normalna stawka progresywna.
    Bez DG od umow zlecenia jest tez stawka progresywna, te 19% to tylko
    zaliczka, jesli przekroczysz progi bedziesz musial doplacac w rozliczeniu
    rocznym roznice pomiedzy 19%wa zaliczka a 30% lub 40%-wym podatkiem.

    Pozdrawiam
    SDD

    Jakie będzie moje
    > wynagrodzenie netto z tytułu tej umowy-zlecenia?

    Jesli t

  • 3. Data: 2007-05-26 21:25:28
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "SDD" <s...@t...pl> wrote in message

    > Bez DG od umow zlecenia jest tez stawka progresywna, te 19% to tylko
    > zaliczka, jesli przekroczysz progi bedziesz musial doplacac w rozliczeniu
    > rocznym roznice pomiedzy 19%wa zaliczka a 30% lub 40%-wym podatkiem.

    Od kiedy?

  • 4. Data: 2007-05-26 21:28:44
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Od kiedy?

    No - od "zawsze".
    Jak nie masz DG i wykonujesz prace na umowe zlecenie, to zleceniodawca
    odprowadza 19%zaliczki (kiedys 20) - oczywiscie po uwzglednieniu 20% KUP, a
    reszte doplacasz Ty o ile przekroczysz prog II czy III skali.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2007-05-26 21:28:48
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > "SDD" <s...@t...pl> wrote in message

    > Od kiedy?

    Od kiedy istnieje ten podatek.

  • 6. Data: 2007-05-26 21:59:51
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "SDD" <s...@t...pl> wrote in message

> [...]
    > odprowadza 19%zaliczki (kiedys 20) - oczywiscie po uwzglednieniu 20% KUP,
    > a reszte doplacasz Ty o ile przekroczysz prog II czy III skali.

    A, załapałem.

  • 7. Data: 2007-05-27 09:56:40
    Od: Sheen <z...@v...pl>

    To nie będzie mój były pracodawca. Podsumowując:

    1. przedmiot działalności i przedmiot umowy-zlecenia są takie same ->
    przychód z tytułu UZ to przychód z działalności -> 19% podatku (jeśli
    tak zadeklarowałem rozliczanie DG), a od podstawy opodatkowania odliczam
    koszty faktycznie poniesione oraz składki na ubezp. społeczne i
    zdrowotne płacone z DG; wypełniam PIT-36L

    2. przedmiot DG i przedmiot umowy różne -> 19% zaliczki, 20% KUP;
    wypełniam PIT-37 -> przekroczę progi -> płacę odpowiednio wg skali, tj.
    30%, a później 40%.

    Teraz się zgadza?