  • 1. Data: 2003-04-23 13:26:22
    Temat: Przelom roku - jak zinterpretowac sytuacje nastepujaca:
    Od: "Lukaso" <l...@w...pl_wytnij_koniec>

    Czy jesli dochod (wynagrodzenie) ma miejsce 10 stycznia 2002 (ale za miesiac
    grudzien 2001), to koszty uzyskania z grudnia uwzgledniamy w pit11 z roku
    2001 czy 2002. Dlaczego to wazne? Bo zalozmy sytuacje:
    w trakcie roku nastepuje zmiana pracy, na taka gdzie placa ostatniego
    kazdego miesiaca. Wowczas jest 13 wynagrodzen a koszty uzyskania pracownik
    moze sobie policzyc tylko 12 x (niecale 100zl). a laczna suma z pitow11
    wynosi 13 x (niecale 100zl). Wiec pracownik jest zmuszony doplacic tak?

    --
    Szauek
    M-10

  • 2. Data: 2003-04-23 13:27:29
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Lukaso" <l...@w...pl_wytnij_koniec> wrote in message
    > Czy jesli dochod (wynagrodzenie) ma miejsce 10 stycznia 2002 (ale za
    miesiac
    > grudzien 2001), to koszty uzyskania z grudnia uwzgledniamy w pit11 z roku
    > 2001 czy 2002.

    za styczeń 2002

> [...]
    > moze sobie policzyc tylko 12 x (niecale 100zl). a laczna suma z pitow11
    > wynosi 13 x (niecale 100zl). Wiec pracownik jest zmuszony doplacic tak?

    Rozliczyłbym się z podwyższonym limitem jako praca na dwóch etatach.
    Pit-11 z obu zakładów nałożą ci się na siebie właśnie za ten miesiąc.

  • 3. Data: 2003-04-23 15:36:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Apr 2003, KK wrote:

> [...]
    >+ Rozliczyłbym się z podwyższonym limitem jako praca na dwóch etatach.
    >+ Pit-11 z obu zakładów nałożą ci się na siebie właśnie za ten miesiąc.

    Mi się nie podoba.
    Koszt przysługuje "z tytułu stosunku" :), a nie z tytułu otrzymania
    wypłaty; a przecież nie pracował "jednocześnie".
    Spójrz na to tak: jakby wypłatę dostał "z poślizgiem" (dla okazania
    skali zjawiska: trzy kolejne wypłaty za październik, listopad i grudzień
    wypłacone w marcu następnego rooku) - to ile "kosztów" by mu przysługiwało
    w roku "n" i "n+1" ?
    Jak dla mnie - zdecydowanie tyle ile miesięcy był zatrudniony (a nie
    ile wypłat dostał). No to przy przesunięciu "tylko o miesiąc" nie może
    być inaczej... :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (który ma w archiwum PITa 11 z kosztem uzyskania "0", bo to była
    "wypłata zaległości" :)).

  • 4. Data: 2003-04-24 06:45:42
    Od: "Lukaso" <l...@w...pl_wytnij_koniec>

> [...]
    > Jak dla mnie - zdecydowanie tyle ile miesięcy był zatrudniony (a nie
    > ile wypłat dostał). No to przy przesunięciu "tylko o miesiąc" nie może

    tez mi sie tak wydaje. tylko cytujac: "Koszt przysługuje "z tytułu stosunku"
    :), a nie z tytułu otrzymania wypłaty" - Czy pracodawcy w PIT11 za rok 2002
    WOLNO BYLO uznac koszty uzyskania przychodu za Grudzien 2001 ?? Bo co do
    reszty - wg mnie masz calkowita racje!
    Szauek

  • 5. Data: 2003-04-24 10:07:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Apr 2003, Lukaso wrote:
    [...]
> [...]
    >+ :), a nie z tytułu otrzymania wypłaty" - Czy pracodawcy w PIT11 za rok 2002
    >+ WOLNO BYLO uznac koszty uzyskania przychodu za Grudzien 2001 ??

    IMHO nie. W ustawie jest wyraźnie jak wyżej - przychodem jest wypłacone
    wynagrodzenie (czyli może być "w przyszłym roku"), ale koszt przysługuje
    asynchronicznie :)

    pozdrowienia, Gotfryd