    From: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Przemeldowanie - a DG - proszę o pomoc
    Date: 22 Jul 2003 13:14:46 +0200

    Witam.

    Dnia 21 lipca 2003 o godzinie (13:33:07) napisano:
    K> Witam,

    K> Przemeldowałem się i poszedłem poinformować o tym nowy US.
    K> 1.) Mieszkałem pod adresem A i tam miałem DG (jest zawieszona). Teraz mam
    K> adres X - ale nie chcę zmieniać adresu prowadzenia DG.

    Podejrzewam, na podstawie dalszej czesci maila, ze nie chodzi Ci o
    miejsce prowadzenia dzialalnosci - bo takowej aktualnie nie prowadzisz
    (zawieszenie), ale ze nie chcesz zmieniac siedziby (C8 w NIP1, a nie
    C9).

    wKF: nie chcesz zmieniac siedziby, czy nie zmieniles siedziby?
    Napisales przeciez, ze juz wszystko zalatwiles w US, wiec w szczegolnym
    przypadku mozesz sobie chciec... :)

    K> Panie miały z tym
    K> pewien problem w US w mieście X - złożyłem tylko NIP o zmianie danych oraz
    K> oświadczenie o trybie rozliczania się z DG i że księgi prowadzę w mieście A.
    K> Teraz już nie wiem - czy DG nie jest jednak na ściśle powiązana z adresem
    K> zamieszkania?

    Nie jest scisle powiazana. Z tego tez powodu na formularzu NIP-1 masz
    nie tylko miejsce na wpisanie adresu siedziby, miejsc prowadzenia
    dzialalnosci, ale takze miejsc zameldowania i zamieszkania.

    Bardziej powinienes sie martwic artykulami 88 b i d prawa
    dzialalnosci gospodarczej:

    art. 88b:
    "2. Zgłoszenie o dokonanie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej powinno
    zawierać: (...)
    2) oznaczenie miejsca zamieszkania i adresu przedsiębiorcy, a jeżeli stale wy-
    konuje działalność poza miejscem zamieszkania - również wskazanie sie-
    dziby i adresu zakładu głównego, oddziału lub innego miejsca, o którym
    mowa w art. 11 ust. 1".

    art. 88d:
    "Przedsiębiorca jest obowiązany zgłaszać organowi ewidencyjnemu zmiany stanu
    faktycznego i prawnego odnoszące się do przedsiębiorcy i wykonywanej przez niego
    działalności gospodarczej, objęte danymi zawartymi w zgłoszeniu, o którym mowa w
    art. 88b ust. 2, i powstałe po dniu dokonania wpisu do ewidencji działalności gospo-
    darczej, w terminie 14 dni od dnia powstania tych zmian. Do zgłoszenia zmian sto-
    suje się odpowiednio przepisy art. 88b i 88c."

    Wniosek ze zmiana kosztuje 50 zlotych.

    K> 2.) Żeby było bardziej skomplikowane - mam też drugą DG w formie SC - z
    K> siedzibą w mieście B. Ta jest również od dawna zawieszona.
    (...)

    Zawieszona tylko faktycznie, czy zawieszona w US?

    K> I trzy WAŻNE dla mnie pytania:
    K> - Czy zmieni mi się numer NIP osobisty?

    Nie.

    K> - Czy zmieni mi się numer NIP tej pierwszej DG - osobiste?

    Nie.

    K> - Czy muszę w jakiś sposób informować ZUS - obie działalności są
    K> zawieszone - pamiętam, że na podstawie jakiś druków (nie mam jak teraz
    K> sprawdzić) wyrejestrowałem się w obu przypadkach z płacenia składek ZUS.

    Ale o czym chcesz informowac ZUS, skoro sie wyrejestrowales?

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl