    From: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Przerejestrowanie działalności z męża na żone
    Date: Wed, 25 May 2005 06:56:07 +0200

    Użytkownik "Mower" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:d70f9m$3p1$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam
    >
    > Chciałbym przerejestrować działalność ze mnie na moją żonę. Czy istnieje
    > wogóle taka możliwość?
    Nie.

    > W jaki sposób to najlepiej zrobić? Co ze stratami z działalności czy da
    sie
    > je przenieść?
    Nie.

    > Czy NIP i nazwa firmy mogą pozostać bez zmian?
    Nie.

    Przede wszystkim pojawia się pytanie: z jakiego powodu na żonę?
    Czy warto się zastanowić nad spółką osobową?
    Czy warto się zastanowić nad wprowadzeniem żony jako osoby współpracującej?

    Możliwości PRZEREJESTROWANIA działalności na żonę nie ma,
    ale oczywiście jest możliwość otworzenia nowej DG na żonę i sprzedania
    wszystkiego do nowej firmy.

    Co do strat: straty ze źródła dochodów kompensowane mogą być z dochodem z
    tego samego źródła i u tego samego podatnika,
    więc jeżeli masz stratę, to przy otwarciu działalności na żonę i tak strata
    będzie mogła być odliczona tylko przez Ciebie i to od dochodu z działalności
    gospodarczej.

    Co do NIP: oczywiście będzie inny: w tym przypadku Twojej żony.
    Co do nazwy firmy: TAK/NIE: firma może zostać taka sama, np. "EKO_BUD" ale
    przy DG konieczne jest dodatkowe określenie przedsiębiorcy poprzez jego imię
    i nazwisko.
    Czyli stara działalność: EKO-BUD Mower Kowalski
    a nowa działalność: EKO-BUD Anna Kowalska.
    :-)

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński