    From: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Przetwarzanie danych
    Date: Thu, 7 Mar 2024 16:31:50 +0100

    W dniu 06.03.2024 o 22:09, cef pisze:

    > Hmmm, ja na pewno chcę to ściągnąć, bo gdzieś mi tam chodzi, po głowie,
    > że deklaracja bez pobranego UPO jest jakby nie złożona

    Brak pobrania UPO nie przesądza, że deklaracja nie została (nie
    zostanie) złożona poprawnie. Ważne, żeby UPO zostało wygenerowane przez
    system, a pobrać można później.
    Dużo zależy od tego, jaki status dostałeś w informacji zwrotnej 1xx,
    3xx, 4xx...
    Np. 301 oznacza, że dokument jest w trakcie przetwarzania, 302 -
    wstępnie przetworzony itp.

    Czyli jak wisi status np.301 (bo serwery nie nadążają), a UPO pobierzesz
    następnego dnia (albo i później), to i tak UPO dostajesz z terminem
    złożenia.
    Gorzej, jak po wstępnym przetworzeniu otrzymasz 4xx - bo coś tam nie
    poszło z podpisem, czy coś w tym stylu.

    Więc jak masz pewność, że deklaracja jest OK, a tylko serwery zapchane,
    to można spokojnie iść spać ;)

    > a że mam zwroty,
    > to mi zależy na przyklepaniu od razu. I od razu to chyba nigdy nie było.
    > Może dlatego, że to zawsze
    > jest sobota albo niedziela rano? Często siedzę z tym laptopem na
    > kolanach i jak mi się przypomni, to w ciągu dnia klikam co jakiś czas  i
    > często do obiadu nie ma UPO czyli kilka godzin.
    > Conajmniej kilka razy nie było do niedzieli rano. Robię ze Stream Softu
    > Ala.

    Zerknąłem u siebie w logi:
    Luty (jpk za styczeń)
    Start - 17:49:34 Wywołano procedurę przesyłania plików JPK
    (...) nadano numer referencyjny itp. komunikaty
    Koniec - 17:49:37 Odebrano komunikat: 200 - Przetwarzanie dokumentu
    zakończone poprawnie. Wygenerowano UPO
    Całe 3-4 sekundy.

    Styczeń:
    Start - 17:44:12
    Koniec - 17:44:15

    Rzuciłem okiem na kilka ostatnich miesięcy i wyrywkowo kilka lat wstecz:
    wszystko 3-4 sekundy, a nawet kilka razy po 2 sekundy.

    np. październik 2019:
    Start - 18:39:00
    Koniec - 18:39:02

    Pozdrawiam