  • Data: 2011-12-27 15:47:06
    Temat: Re: Przychód z praw majątkowych, zaliczka i koszty
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-12-27 14:10, Przemyslaw Rokicki pisze:

    > podalem Ci to jako przyklad, to o czym pisze nie podlega pod DG
    > przerobilem temat dokladnie

    Wyrażasz się nieprecyzyjnie.
    To czy coś podlega czy nie pod działalność gospodarczą to inna sprawa.

    W tym przypadku, to czy przychód kwalifikuje się jako przychód z
    działalności wykonywanej osobiście (a nie przychód z działalności)
    zależy od tego, czy ta czynność, która wygenerowała przychód wchodzi
    _w_zakres_wykonywanej_działalności_ czy nie wchodzi, w przypadku osoby
    prowadzącej działalność gospodarczą.

    > i nie pytam sie o kwalifikacje tego dochodu wiec prosze
    > i nie dyskutowanie nad ta kwestia bo nie to jest istotą ,mojego
    > watku :) A wyliczenie i dane przelewu.

    Jest istotą, bo od tego zależy właśnie wyliczenie podatku. I kto ten
    podatek wylicza.

    Jeżeli zleceniobiorca prowadzi działalność gospodarczą, w przypadku
    przychodu z wykonywanego osobiście dzieła (zlecenia) nie wchodzącego w
    zakres działalności gospodarczej - rozliczenie podatku (zaliczki,
    deklaracje) spada na _płatnika_ czyli zleceniodawcę.

    I tu uwaga. RoMan ma rację - przychód wynikający z korzystania przez
    autora ze swoich praw autorskich - można zastosować 50% KUP.
    Przeniesienie autorskich praw majątkowych nie jest warunkiem koniecznym.

    Sprzedaż czy udzielenie licencji na użytkowanie 100 osobom to już jest
    prowadzenie działalności gospodarczej, nawet jeżeli taka działalność nie
    została zarejestrowana - liczy się stan faktyczny. (Definicję, a raczej
    definicje działalności gospodarczej znajdziesz w internecie).
    A przy prowadzeniu działalności gospodarczej podatki rozliczasz sam.

    Pozdrawiam
    Piotr