eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPrzyjęcie samochodu na stan ST a polisa ubezpieczeniowa › Re: Przyjecie samochodu na stan ST a polisa ubezpieczeniowa
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Przyjecie samochodu na stan ST a polisa ubezpieczeniowa
    Date: Thu, 25 Mar 2010 21:44:02 +0100

    On Thu, 25 Mar 2010, Auto wrote:

    > A przecież jest to częsta sytuacja - zaczynam działalność, wprowadzam
    > ubezpieczony od pół roku samochód i jak zaksięgować tą polisę??

    Już ktoś Ci pisał - napiszę bardzo wyraźnie.
    Czy przeczytałeś *definicję* kosztu uzyskania przychodu z art.22?
    Tu masz odcinek ustawy:

    Zwróć uwagę na słowa "poniesione w celu".

    W CELU.

    Jak kierowca kogoś rozjedzie samochodem, to nie znaczy że zabił
    go celowo - więc i kara będzie inna, niż dla "celowgo mordercy".
    To i w przypadku wydatków, które opisane są *TAKIM* wymogiem
    ("wymogiem celu") pojawia się różnica, w zależności od tego
    czy wydatek był *w celu*, czy tylko przypadkiem ;) przyczynił
    się do przychodu z DG.
    FYI: jakby tego wieki temu grupowiczka Orka nie wykładała,
    nigdy bym nie wpadł na to iż tu mają źródło różne opinie
    o niemożliwości zaliczenia w KUP np. wyposażenia (traktowanego
    jako wyposażenie, czasem te same rzeczy, ale *jako ST*,
    można już poddawać amortyzacji).

    Wersja pt. "przyznaję się, że prowadziłem DG poprzez celowe
    wydatki na przyszłe przychody pół roku przed legalizacją
    tejże DG" chyba nie wchodzi w rachubę? ;)
    (aczkolwiek nie jest to takie oczywiste - bo definicje "DG
    w rozumieniu podatku dochodowego" oraz "DG w rozumieniu
    przepisów o rejestracji DG" są *jednak* różne, więc może
    by się dało coś zakombinować; zastrzegam że wątpię, prędzej
    można bazować na oczekiwaniu nieświadomości urzędników
    US co do *literalnego* zapisu art.22, w końcu "małych
    nowych" kontrolują relatywnie bardzo rzadko, więc
    nawet "typowa kontrola" może się nie przyczepić, ale
    nie polecam).

    Zaliczenia do KUP z DG wydatków które w sposób oczywisty
    dotyczą *zamiaru* prowadzenia DG, w rodzaju opłat rejestracyjnych
    (o ile akurat w danym okresie i miejscu były) oraz wszelkich
    "urzędowopodobnych" (jakieś pieczątki itede) nikt nie
    podważa.
    Ale samochód NIE został ubezpieczony "w celu przychodu
    z DG", bo jeszcze nie był "w DG".
    Ewentualnie można rozważać, czy takie ubezpieczenie nie
    powinno być "rozkładane" czasowo, proporcjonalnie do
    okresu działania. Ale w świetle stosowania uproszczeń
    (na KPiR!) dla innych wydatków, wydaje mi się to trochę
    wątpliwe - ktoś zna ostanią "linię" wykładni?

    > __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow
    4973 (20100325) __________

    ...też już Ci pisali: spróbuj wywalić jakoś te śmieci.

    pzdr, Gotfryd