eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPrzyjęcie samochodu na stan ST a polisa ubezpieczeniowa › Re: Przyjecie samochodu na stan ST a polisa ubezpieczeniowa
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Przyjecie samochodu na stan ST a polisa ubezpieczeniowa
    Date: Thu, 25 Mar 2010 22:19:03 +0100

    On Thu, 25 Mar 2010, 'Tom N' wrote:

> [...]
    092005.html

    > Ale na co dokładniej? Na to co się USowi wydawało na podstawie PoRD? To
    > dołóżmy do tego kolejną ustawę ze stwierdzeniem, że pojazd musi mieć OC
    > najpóźniej w dniu rejestracji.

    IMVHO, to jest ten sam przypadek, którym ktoś mnie gnębił :) jak
    zapominałem o zastrzeżeniu dla przypadku "peryferii luzem".
    Znaczy czegoś takiego, co nie jest "samodzielnym ST" (w rodzaju
    kombajnu skaner-drukarka, mogącego pracować jako ksero)
    w *TYPOWYM* zastosowaniu.

    Ale jak ktoś ma zastosowanie NIETYPOWE, dajmy na to wypożycza
    osprzęt komputerowy, to *każde* "cóś" co nadaje się do wypożyczania
    jest "kompletne i sprawne" w rozumieniu ustawy.
    Nawet jak nijak się tego czegoś nie da włączyć (z braku
    zasilacza) - wystarczy, jak da się wypożyczać ("prawdopodobnie" :P)

    Pytaniem nie jest "czy podatnik może używać samochodu na własnym
    placu".
    Pytaniem jest "czy podatnik mógł rozpocząć używanie w celu DG".
    Nie teoretycznym, lecz "uzasadnionym", tak jak każdy inny koszt:
    z tego, że KTOŚ może zaliczyć saunę w KUP, nie wynika że JA
    mogę zaliczyć saunę w KUP, bo to zależy od "zastosowania".
    Zgadza się?
    Niby dlaczego kryteria dla samochodu miałyby być inne?
    A skoro tak - to pytaniem jest "użyteczność jeżdżenia po placu".
    W konkretnej firmie, w konkretnym celu.

    Do tego - w odróżnieniu od VAT! - UPDoOF uzależnia objęcie podleganiem
    pod podatek dochodowy od "legalności" czynności, czyli to co mamy
    w zwyczajowo nie czytanym początku (art.2) ustawy :)
    IMVHO stawia to pytanie o prawidłowość rozliczania amortyzacji
    "nielegalnego" (sprzecznego z prawem, przy czym nie chodzi o stronę
    karną, lecz "brak zgodności" wyrażający się niemożnością opisania
    "egzekwowalną prawnie" umową) użytkowania, a tylko takie (niezgodne
    z prawem) jest możliwe o ile dany samochód *NIE* jest przeznaczony
    do jazdy po placu i nie ma dokumentów... Zaś jeśli "nie podlega" (pod
    ustawę), to i problemu (z oceną amortyzacji) nie ma :D

    IMVHO US (lub doradca) to bardzo zgrabnie *streścił*, używając słów:
    "dopiero wówczas, gdy jest kompletny i zdatny do użytku na potrzeby
    firmy".

    W typowym wodolejstwie i słowotoku wielostronicowej odpowiedzi US
    wyłuskanie tych słów może być trudne, ale IMVHO doradca zrobił to
    "fachowo" i trzeba na *każde* z tych słów kłaść nacisk, jak również
    na każdą z kombinacji tych słów (np. "potrzeby firmy"!), usiłując
    rozgryźć całość.

    > IMO brak rejestracji lub OC nie przeszkadza w używaniu pojazdu w takim samym
    > stopniu -- na drogach publicznych należy się mandat, a po swoim placu mogę
    > jeździć i *wykorzystywać* pojazd do DG

    Ciekawe co będzie, jak na podstawie takiego wyjaśnienia US zbierze
    zeznania świadków. A potem wezwie na konfrontację i powie że
    "wyjaśnienia są niewiarygodne, bo świadkowie... i nie wykazano
    przydatności używania na placu w celu DG".

    Bo tego co piszesz nie podważam - pod warunkiem wykazania, że
    samochód faktycznie jest "przydatny" na placu.
    Nie wiem co NSA na taką tezę powie :D (w konkretnym przypadku)

    > bez rejestracji i OC -- kwitem
    > potwierdzającym jego sprawność jest w tym przypadku "przegląd zerowy".

    Ale sprawność to warunek konieczny, a nie wystarczający :D

    pzdr, Gotfryd