eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPrzyjęcie samochodu na stan ST a polisa ubezpieczeniowa › Re: Przyjecie samochodu na stan ST a polisa ubezpieczeniowa
    From: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Przyjecie samochodu na stan ST a polisa ubezpieczeniowa
    Date: Thu, 25 Mar 2010 23:18:43 +0100

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1003252146240.3788@quad>:

> [...]

    [...]
    > Pytaniem nie jest "czy podatnik może używać samochodu na własnym
    > placu".
    > Pytaniem jest "czy podatnik mógł rozpocząć używanie w celu DG".

    Ależ nie odpowiadaj na dywagacje na temat placu, skupmy się na "legalności"
    :D

    > IMVHO US (lub doradca) to bardzo zgrabnie *streścił*, używając słów:
    > "dopiero wówczas, gdy jest kompletny i zdatny do użytku na potrzeby
    > firmy".

    > W typowym wodolejstwie i słowotoku wielostronicowej odpowiedzi US
    > wyłuskanie tych słów może być trudne, ale IMVHO doradca zrobił to
    > "fachowo" i trzeba na *każde* z tych słów kłaść nacisk, jak również
    > na każdą z kombinacji tych słów (np. "potrzeby firmy"!), usiłując
    > rozgryźć całość.

    Chyba nie zrozumieliśmy się (i dlatego dopytywałem jurqa "Na co dokładniej w
    linku zwrócić uwagę"

    <q>
    eśli zawarcie umowy ubezpieczenia nie będzie warunkiem udzielenia kredytu na
    zakup nowego auta, to czy koszt pakietu ubezpieczeniowego (AC, OC, NW)
    również zwiększy jego wartość początkową?

    Na podobne pytanie podatnika odpowiedział Urząd Skarbowy Poznań Jeżyce w
    piśmie z 4 października 2004 r. (SD/41549/04). Wyjaśnił, że dany składnik
    majątkowy może być zaliczony do środków trwałych dopiero wówczas, gdy jest
    kompletny i zdatny do użytku na potrzeby firmy. Przepisy ustawy o podatku
    dochodowym nie określają, co należy przez to rozumieć. Z prawa o ruchu
    drogowym, które reguluje m.in. zasady rejestracji pojazdów oraz dopuszczania
    ich do ruchu, wynika natomiast, że dokumentem stwierdzającym dopuszczenie do
    ruchu pojazdu samochodowego jest dowód rejestracyjny albo pozwolenie
    czasowe. Pojazd jest dopuszczony do ruchu, jeżeli spełnia warunki techniczne
    oraz jest zarejestrowany i zaopatrzony w zalegalizowane tablice
    rejestracyjne, a w przypadku pojazdów samochodowych, z wyłączeniem
    motocykli, w nalepkę kontrolną. W przepisach tych nie ma mowy o
    ubezpieczeniu auta, stąd - zdaniem urzędu - wydatki poniesione na
    ubezpieczenie samochodu (AC, OC, NW,) nie są zaliczane do jego wartości
    początkowej, ale stanowią bezpośrednie koszty uzyskania przychodów. a.kol.
    </q>

    > Ciekawe co będzie, jak na podstawie takiego wyjaśnienia US zbierze
    > zeznania świadków. A potem wezwie na konfrontację i powie że
    > "wyjaśnienia są niewiarygodne, bo świadkowie... i nie wykazano
    > przydatności używania na placu w celu DG".

    Ale ja tuz powyżej nie pisałem o użytkowaniu na placu. Będę jeżdził pojazdem
    niezarejestrowanym po drogach publicznych (ot przełoże se tablice z
    trabanta), bo brak tablic na pojeździe jest bardziej widoczny od braku kwita
    zwanego OC w portfelu.

    > Ale sprawność to warunek konieczny, a nie wystarczający :D

    Gotfryd, ja cały czas o ubezpieczeniu -- warunkiem koniecznym do *legalnego*
    poruszania się po drogach publicznych jest suma logiczna: pojazd sprawny
    (nowy pod to podpada), zarejestrowany itp. (do tego nawiązał US),
    ubezpieczony najpóźniej w dniu rejestracji (o tym ja piszę). Ten ostatni
    warunek konieczny, dopełniający warunki wystarczające jakoś USowi umknął, bo
    skupił się na obklejeniu nalepkami.

    Czym się różni brak naklejki na szybie od jazdy z włączonym niebieskim
    "kogutem"? I jak byś _gatunkowo_ ocenił brak OC vs brak DR?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]