eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPrzyjęcie samochodu na stan ST a polisa ubezpieczeniowa › Re: Przyjecie samochodu na stan ST a polisa ubezpieczeniowa
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Przyjecie samochodu na stan ST a polisa ubezpieczeniowa
    Date: Fri, 26 Mar 2010 00:03:47 +0100

    On Thu, 25 Mar 2010, 'Tom N' wrote:

    > Ale ja tuz powyżej nie pisałem o użytkowaniu na placu. Będę jeżdził pojazdem
    > niezarejestrowanym po drogach publicznych (ot przełoże se tablice z
    > trabanta), bo brak tablic na pojeździe jest bardziej widoczny od braku kwita
    > zwanego OC w portfelu.

    :)
    Chyba mało takich przypadków, aby mieć argumenty w postaci wyroku NSA
    w rozszerzonym składzie, odpowiadającym na pytanie "czy niedochowanie
    warunków prawnie dopuszczalnego użytkowania stanowi podstawę przesunięcia
    terminu rozpoczęcia amortyzacji w oparciu o art.2 UPDoOF, jako że
    wcześniej nie podlega" :D

    > Gotfryd, ja cały czas o ubezpieczeniu -- warunkiem koniecznym do *legalnego*
    > poruszania się po drogach publicznych jest suma logiczna: pojazd sprawny
    > (nowy pod to podpada), zarejestrowany itp. (do tego nawiązał US),
    > ubezpieczony najpóźniej w dniu rejestracji (o tym ja piszę). Ten ostatni
    > warunek konieczny, dopełniający warunki wystarczające jakoś USowi umknął, bo
    > skupił się na obklejeniu nalepkami.
    >
    > Czym się różni brak naklejki na szybie od jazdy z włączonym niebieskim
    > "kogutem"?

    Mają część wspólną.
    Sama jazda jest legalna, nielegalne jest posługiwanie się
    kogutem, ba: samo posiadanie w pojeździe niebieskiego koguta
    jest "nielegalne", podobnie jak w przypadku braku OC "nielegalne"
    jest samo posiadanie, a raczej: właścicielstwo.
    Też bez względu na wykorzystywanie do jeżdżenia.
    (w przypadku koguta jest co prawda różnica - możliwa kara aresztu
    za używanie, za posiadanie tylko grzywna).
    Było na .samochody, wątek "Pomaranczowe koguty/stroboskopy".

    > I jak byś _gatunkowo_ ocenił brak OC vs brak DR?

    Hm...
    Poproszę o łatwiejszy zestaw pytań :]
    Ale spróbuję, może przynajmniej jaki flejm z tego będzie... ;)

    Tak: OC nijak nie wpływa na "legalność" użytkowania.
    Samochód ma być ubezpieczony (przez właściciela) z tytułu *własności*.
    To, czy jest następnie użytkowany czy nie, jest już trzeciorzędne:
    fakt ten jest regularnie krytykowany np. na .samochody.
    Za to DR na użytkowanie wpływa: samochód bez DR stoi w garażu
    "legalnie", dopiero jak jeździ bez, to pojawia się problem.

    Czy moje domniemanie co do stanu prawnego "wobec DR" jest prawidłowe?
    (bo że dla OC to wiem).

    Wiem do czego zmierzasz :]
    Czy to *powinno* się przekładać na różnicę w traktowaniu podatkowym?
    A czy ja wiem? ;)

    pzdr, Gotfryd