  • 1. Data: 2007-03-04 16:29:16
    Temat: Przyklad na amortyzacje...
    Od: Hikiu Sanu Haiku <h...@o...eu>

    Dziendobry (albo niekoniecznie).

    Czy ktos moze mi pomoc i rozpisac najkorzystniejsza amortyzacje srodkaa
    trwalego, powiedzmy dla prostego liczenia niech to bedzie 5000 zl.

    Cos juz czuje, ze ta amortyzacja to jest okradanie podatnika przez
    niemoznosc odliczenia kosztow :/

    --
    "Rzad zamierza wzmóc kontrolę jednoosobowych firm":
    "Polski biznes ucieka do Wielkiej Brytanii":

  • 2. Data: 2007-03-04 17:45:37
    Temat: Re: Przyklad na amortyzacje...
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Hikiu Sanu Haiku <h...@o...eu> w

    > Czy ktos moze mi pomoc i rozpisac najkorzystniejsza amortyzacje srodkaa
    > trwalego, powiedzmy dla prostego liczenia niech to bedzie 5000 zl.

    Za mało danych. Co rozumiesz pod pojęciem najkorzystniejsza, co to za
    środek, co to za podatnik?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2007-03-04 18:26:58
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>

    Użytkownik "Hikiu Sanu Haiku" <h...@o...eu> napisał w
    wiadomości news:esesl2$uqo$2@news.onet.pl...
    > Dziendobry (albo niekoniecznie).
    >
    > Czy ktos moze mi pomoc i rozpisac najkorzystniejsza amortyzacje
    > srodkaa trwalego, powiedzmy dla prostego liczenia niech to bedzie 5000
    > zl.

    Jednorazowa, zgodnie z nowymi przepisami ;-) A tak. btw. to bez zabaw to
    chyba tylko liniowa, czyli równe raty.

    --
    Rafał - Tarnów
    rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl

  • 4. Data: 2007-03-04 18:50:20
    Od: Hikiu Sanu Haiku <h...@o...eu>

    Rafal... wrote:

    > Jednorazowa, zgodnie z nowymi przepisami ;-)

    Link?

    Bo gdzies widzialem info, ze mozna wrzucic w koszta na raza, pod
    warunkiem, ze sie sprzeda w przeciagu roku.

    > A tak. btw. to bez zabaw to
    > chyba tylko liniowa, czyli równe raty.

    Tez gdzies wiodzialem 30% or razu a potem rowne raty :)

    Jakis taki misz masz.

  • 5. Data: 2007-03-04 18:51:45
    Od: Hikiu Sanu Haiku <h...@o...eu>

    'Tom N' wrote:

    > Za mało danych. Co rozumiesz pod pojęciem najkorzystniejsza, co to za
    > środek, co to za podatnik?

    Najkorzystniejsza dla podatnika, to taka w moim odczuciu, kieyd jako
    podatnik moge od razu albo mozliwie najszybciej wliczyc w koszty
    wszystko albo mozliwie najwiecej.

    srodek - komputer

    podatnik - kpir standard + vat miesiecznie

  • 6. Data: 2007-03-04 19:09:03
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Hikiu Sanu Haiku <h...@o...eu> w

    > Link?

    Ustawa PDOF ;P

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2007-03-04 20:02:23
    Od: Hikiu Sanu Haiku <h...@o...eu>

    'Tom N' wrote:

    > Ustawa PDOF ;P

    Nie odpowiedziales na moj post gdzie uzupelnilem brakujace dane :>

  • 8. Data: 2007-03-04 21:10:27
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Hikiu Sanu Haiku <h...@o...eu> w

    > Nie odpowiedziales na moj post gdzie uzupelnilem brakujace dane :>

    Ponieważ odpowiedź jest powyżej :0 Art. 22k.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 9. Data: 2007-03-04 22:10:33
    Od: "Ryszard G" <rysXgar@.wp.pl>

> [...]
    > albo mozliwie najwiecej.
    > srodek - komputer
    > podatnik - kpir standard + vat miesiecznie

    Hej; jasne.

    Także dla podatnika, który 'nawrzuca' sobie w koszty co się da i obudzi się
    w następnym roku podczas robienia zeznania rocznego i stwierdzi, że nie ma
    od czego odliczyć składek na ZUS i ubezpieczenie zdrowotne bo raczył
    'osiągnąć' stratę?
    Pytanie nie jest czysto retoryczne, lecz oparte na niedawnej rozmowie z
    przedsiębiorcą, którego to spotkalo.

    IMHO nie ma uniwersalnej odpowiedzi na tak zadane pytanie. Każdy przypadek
    (podatnik?) jest inny.

    Pozdrawiam.

  • 10. Data: 2007-03-05 01:13:01
    Od: Hikiu Sanu Haiku <h...@o...eu>

    Ryszard G wrote:

> [...]
    > w następnym roku podczas robienia zeznania rocznego i stwierdzi, że nie ma
    > od czego odliczyć składek na ZUS i ubezpieczenie zdrowotne bo raczył

    To raczej mi nie grozi. Zus zerznie ze mnie w tym roku cos kolo tylko 9
    - 9,5 tysiecy a moze ciupke wiecej.

    > Pytanie nie jest czysto retoryczne, lecz oparte na niedawnej rozmowie z
    > przedsiębiorcą, którego to spotkalo.

    Mnie to nie spotka. Nie mam z czego wydac wiecej niz zarobie.

    > IMHO nie ma uniwersalnej odpowiedzi na tak zadane pytanie. Każdy przypadek
    > (podatnik?) jest inny.

    Czy na prawde nie ma prostych odpowiedzi na proste pytania?