  • 11. Data: 2003-01-23 14:47:42
    Temat: Re: Pułapka fiskusa czyli legalni/nielegalni
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Także w Bankier.pl
    > http://www.bankier.pl/wiadomos
    ci/article.html?article_id=609793&type_id=1&priority
    =2-20&order=priority
    > ale tam pod mocniejszym tytułem
    > Źródło: Bankier.pl 2003-01-23 07:50
    > "Nowy bubel prawny: Samozatrudnienie nielegalne"

    Ale to jest naprawdę dobre:

    "Ministerstwo Finansów "zaskoczyło" podatników nowym, kolejnym już,
    po odebraniu możliwości zakładania hipoteki małżeństwom, bublem prawnym.
    Prawdopodobnie powstał on przypadkowo, ponieważ o istnieniu takiego przepisu
    dotychczas nikt nie informował, nawet same urzędy skarbowe nie wiedziały
    o sprawie, którą opisuje dziś dokładnie Gazeta Wyborcza. "

    Czy u nas naprawdę wszyscy śpią i orientują się dopiero grubo po fakcie ?

    BTW - IMHO jest jeszcze jeden "kwiatek", ale o tym na razie cisza.

    Pix

  • 12. Data: 2003-01-23 14:59:46
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości news:b0ov9o$b67$1@news.tpi.pl...
    > "Ministerstwo Finansów "zaskoczyło" podatników (....)
    > Prawdopodobnie powstał on przypadkowo, ponieważ ...

    I prawdę mówiąc to ja mam tez takie przekonanie że to czysty przypadek, niezamierzony
    efekt działań powstały chyba przy okazji
    problemu zatrudniania menagerów ....

    Sark

  • 13. Data: 2003-01-23 15:12:04
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze w...@p...onet.pl:

> [...]
    > Źródło: Bankier.pl 2003-01-23 07:50
    > "Nowy bubel prawny: Samozatrudnienie nielegalne"

    Po rozmowia z US:
    nadinterpretacja!!!
    zadzwoniłem rano - oczywiście nic nie wiadomo, więc podałem linki do
    artukułu w GW i dałem trochę czasu. W ponownej rozmowie stwierdzono że to
    jest nadinterpretacja, że dotyczy to tylko umowy zlecenia i o dzieło,
    dodatkowo podano mi art. z ust. o pdof mówiący że każda działaność [...]
    jest działalnością gospodarczą [itd] - niestety nie zapisałem art.
    W przypadku współpracy z moją firmą opieram sie na umowie która urzedniczka
    nazwała "partnerska" i wg. jej słów nie mam się czego obawiać. Zadzwonię za
    jakieś dwa tygodnie, tymczasem myślę że za dużo jest takich firm, żeby
    zaczęli karać za coś takiego - a jeżeli zaczną to wystawi się jakiś
    rachuneczek na kumpla i już. Zobaczymy jak sprawa się rozwinie. To na razie
    tyle :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch
    to an 8bit operating system originally coded for a 4bit microprocessor,
    written by a 2bit company, that can't stand 1bit of competition.

  • 14. Data: 2003-01-23 16:00:42
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > I prawdę mówiąc to ja mam tez takie przekonanie że to czysty przypadek,
    niezamierzony
    > efekt działań powstały chyba przy okazji problemu zatrudniania menagerów

    Może i przypadek, ale świadczący o tym, że ci ludzie są zupełnie pozbawieni
    wyobraźni i nie wiedzą co czynią.

    Zresztą może byc i inne wytłumaczenie - pewnego dnia, gdy potrzeba będzie
    trochę kasy np. na uspokojenie górników, rolników itd. pan minister wyda
    pismo
    zalecające kontrole "ze szczególnym uwzględnieniem ..." i urzędnicy wyruszą
    na żniwa.
    IMHO tak czy siak trzeba się mieć na baczności (chyba że jednak dojdzie
    do TK).

    pozd.Pix

  • 15. Data: 2003-01-23 16:40:32
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > "Wraz z nowym rokiem w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych
    > wprowadzono zmiany, które nie pozwalają osobom prowadzącym działalność
    > gospodarczą świadczyć usług tylko jednej firmie. Według ustawy taka
    > działalność jest "działalnością wykonywaną osobiście", a nie działalnością
    > gospodarczą. "
    > Nie wiem dlatego skad interpretacja ze tylko dla firm (pisza wszedzie ze
    nie
    > mozna tylko jednej firmie i chyba wlasnie o to chodzi)
    > chyba ze ktos ma zrodla i pisza tam co innego ...

    Artykul w Wyborczej, jest napisany bardzo niestarannie.
    Moze nie tyle zawiera błędy, co po prostu miesza 2 rozne sprawy.
    Jesli ktos przeczyta tylko początek, to bedzie myslał, że wystarczy
    wystawic faktury paru firmom.

    Prosze jednak poczytac do konca - dalej jest wyraznie napsiane,
    ze sa tylko 2 sposoby obejscia problemu:
    - zatrudnianie kogos (i to do tego samego rodzaju dzialalnosci)
    - swiadczenie uslug (tego samego rodzaju) osbom fizycznym
    nie prowadzącym dzialalnosci gospodarczej.

    Pozdrawiam,

    Latet (żółtodziób, ale ten problem zgłębiający od miesięcy :-)

  • 16. Data: 2003-01-23 17:03:49
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Artykul w Wyborczej, jest napisany bardzo niestarannie.

    Szwagrowi wersalkę

    - Nowe przepisy oznaczają zwiększenie opodatkowania pracy, rząd liczy na zwiększenie
    wpływów ze składek - uważa Paweł Szałamacha z
    Centrum im. Adama Smitha. Jego zdaniem pracownicy, chcąc się dostosować do nowych
    przepisów i nie stracić, będą musieli sprzedać od
    czasu do czasu jakąś usługę na zewnątrz. - Kierowca może np. przewieźć szwagrowi
    wersalkę ze sklepu do domu i wykonać w ten sposób
    tzw. usługę dla ludności, a więc ominąć niewygodny przepis i spełnić wymagania
    ustawy. Dzięki temu będzie mógł rozliczać się na
    dotychczasowych zasadach - tłumaczy Szałamacha.

  • 17. Data: 2003-01-23 17:09:14
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    2.portezjan.zabrze.pl...
    > ...wystarczy przeczytać jakieś 200..400 postów na ten temat, od zeszłego

    Gotfryd ty to śledzisz. Ja nie.

    Co zrobić z faktem , że miła urzędniczka z US Zabrze pytana "na okoliczność",
    stwierdziła (jesienią ub.r), że nie ma problemu, że
    oni nikogo za to nie karają.

    Czy naprawdę 1 faktura w roku "na sąsiada" nie wystarczy aby była usługa dla ludności
    ??? i DG !

    Czy naprawdę niscy urzędnicy państwowi nie zaczną się "dziwić", gdy krewcy ukarani
    jednoosobowi działacze wnerwią się i obiją im
    mordy ? własnymi ręcami albo menela spod knajpy ?:-(

  • 18. Data: 2003-01-23 17:23:09
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Artykul w Wyborczej, jest napisany bardzo niestarannie.

    Trochę miesza ale wnioskuje dobrze za to ten w bankirze jest ... zbyt ogólny ;)

> [...]
    > - swiadczenie uslug (tego samego rodzaju) osbom fizycznym
    > nie prowadzącym dzialalnosci gospodarczej.

    Otóż to, a wielu na tamtym forum twierdzi że wystrczy aby dwie takie firmy
    "wymieniły się" rachunkami miedzy sobą.

    Sark

  • 19. Data: 2003-01-23 18:09:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Jan 2003, berdycz wrote:
    [...]
    >+ Co zrobić z faktem , że miła urzędniczka z US Zabrze pytana "na okoliczność",
    >+ stwierdziła (jesienią ub.r), że nie ma problemu, że
    >+ oni nikogo za to nie karają.

    Tyle samo, co można zrobić ze zjawiskiem "samochodu z kratką".
    Przepisy się *nie zmieniły*, tylko jednego pięknego dnia USy zaczęły
    "stosować prawo". Nieważne czy dostały takie polecenie czy w pogoni
    za premiami (po 1. wygranym wyroku) pół Polski się rzuciło na
    "kratkarzy" - w ustawie jest napisane to co jest napisane...
    'W razie czego' wynik będzie wiadomy - zgodnie z literą
    prawa nie masz racji i tyle :(

    >+ Czy naprawdę 1 faktura w roku "na sąsiada" nie wystarczy aby
    >+ była usługa dla ludności ??? i DG !

    Tu niestety obowiązuje zasada "każdy za siebie" - biorąc pod uwagę
    że wyroki sądowe że pojedyncza zamierzona transakcja wystarczy żeby
    "uznać za DG" - to IM*H*O tak[1]. Niestety na przeszkodzie może
    stanąc nowy zapis w Ordynacji pozwalający szukać dziury w całym :(

    pzdr, Gotfryd
    [1] mam gdzieś na HDD. Jak mnie przyciśnie to odszukam :>

  • 20. Data: 2003-01-23 18:18:07
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    >A jak ma sobie poradzić taki co zajmuje się naprawą i konserwacja kas fiskalnych,

    Taka firma rzadko ma problem, gdyż takie usługi wymagają dwóch
    serwisantów, co oznacza, że musi to być SC albo DG z pracownikiem. Co
    prawda dopuszczalne są układy pomiedzy dwoma firmami celem dostarczenia
    dwóch serwisantów, jednak jaki problem dopisać do zakresu działalności
    innego zakresu?

    -- Kasie Fiszkalne
    -- cokolwiek

    i wystawiać na to ,,cokolwiek''? Jedyny problem jaki tu jest, to ew.
    niewiedza właścicieli DG o tym fakcie. Ale obejście tego to ŻADEN problem.

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/