  • 1. Data: 2003-11-29 13:50:19
    Temat: Pytanie o odbiór z urzędu celnego
    Od: "shadow" <c...@o...pl>

    Jak w temacie. Czy nieprowadząc firmy mogę odebrać przesyłke z urzędu
    celnego o wartości około 5000 USD ? Czy muszę poprosić jakiegoś znajomego
    który prowadzi firmę typu import / export o odbiór ?

    pozd
    shadow

  • 2. Data: 2003-11-29 15:31:42
    Temat: Re: Pytanie o odbiór z urzędu celnego
    Od: "vladi" <x...@i...pl>

    > Jak w temacie. Czy nieprowadząc firmy mogę odebrać przesyłke z urzędu
    > celnego o wartości około 5000 USD ? Czy muszę poprosić jakiegoś znajomego
    > który prowadzi firmę typu import / export o odbiór ?

    1. jakie dokumenty sa z ta przesylka [faktura, awb]?
    2. wartosc wskazuje na to ze nie jest to podarek
    3. wiec trzeba oclic [poddac procedurze]
    4. zaplacic ewentualne clo i vat
    5. po odprawie mozesz sam odebrac przesylke

    vladi

  • 3. Data: 2003-11-29 15:57:49
    Od: "shadow" <c...@o...pl>

    > 1. jakie dokumenty sa z ta przesylka [faktura, awb]?

    Wysyła to firma więc będzie faktura

    > 2. wartosc wskazuje na to ze nie jest to podarek

    Jest to zakup w chinach

    > 3. wiec trzeba oclic [poddac procedurze]

    cłow na ten towar wynosi 0%

    > 4. zaplacic ewentualne clo i vat

    Jest VAT 22% do zapłacenia

    > 5. po odprawie mozesz sam odebrac przesylke

    Czyli rozumiem ze nie muszę prowadzić firmy żeby odebrać przesyłke ...
    jeżeli przyjade do UC zapłace VAT to wydadzą mi przesyłke i to będzie koniec
    sprawy ? /zadzwonił bym do UC ale w soboty i niedziele telefony pod którymi
    udzielają informacje są nieczynne/

    pozd
    shadow

  • 4. Data: 2003-11-29 22:01:35
    Od: "vladi" <x...@i...pl>

    > Wysyła to firma więc będzie faktura

    do wyliczenia podstawy dla cla i vatu jest potrzebna informacja o warunkach
    transportu np. na fakturze [EXW, CIP itp]

    > cłow na ten towar wynosi 0%

    super, ale czy jestes pewien ze dla stawki 0% nie jest potrzebne swiadectwo
    pochodzenia?

> [...]
    koniec
    > sprawy ? /zadzwonił bym do UC ale w soboty i niedziele telefony pod

    mysle ze powinienes skorzystac z agencji celnej bo, mimo ze nie wystepujesz
    jako firma, podpadasz pod procedury celne w tym wypelnianie sadu.

    vladi

  • 5. Data: 2003-12-01 17:49:44
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "shadow" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jak w temacie. Czy nieprowadząc firmy mogę odebrać przesyłke z urzędu
    > celnego o wartości około 5000 USD ?

    Jeśli przesyłka adresowana na ciebie osobiście, to osobiście ją odbierasz.
    Wartość nie ma znaczenia.
    Musisz dopełnić formalności, poniesć koszty opłat. SAD wypełnią celnicy
    osobiście.
    Musisz miec wszystkie wymagane dokumenty, np tłumaczenie faktury

    Czy muszę poprosić jakiegoś znajomego
    > który prowadzi firmę typu import / export o odbiór ?

    Jeśli przesyłka adresowana na Ciebie to TY ją odbierasz, a nie firma
    Kant&Co.Ltd

  • 6. Data: 2003-12-01 17:54:14
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

> [...]
    koniec
    > sprawy ? /zadzwonił bym do UC ale w soboty i niedziele telefony pod

    Pierwszy raz to robisz, to się zdziwisz i stracisz na to kilka dni, a
    przynajmniej godzin.
    Informacji tego typu UC nie udziela na telefon
    Skąd znasz taryfę celną ? Jaki to jest towar ? Handlowy, czy do Twojego
    użytku ?....
    I mnóstwo innych pytań, zadadzą Ci celnicy

  • 7. Data: 2003-12-02 16:32:41
    Od: "Miki" <m...@f...icn.pl>

    Użytkownik "SP9LWH" <s...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Musisz dopełnić formalności, poniesć koszty opłat. SAD wypełnią celnicy
    > osobiście.
    W którym urzędzie tak robią? Ja słyszałem, że odsyłają do agencji :(
    Mirek

  • 8. Data: 2003-12-02 19:38:23
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Miki" <m...@f...icn.pl> napisał w wiadomości
    > W którym urzędzie tak robią? Ja słyszałem, że odsyłają do agencji :(

    Nie neguję, że niektórzy (może większość) celnicy tak robią
    Ja mam takie doświadczenie z Pocztowym Urzędem Celnym w Bytomiu.

    Jako firma oczywiście trzeba do Agencji
    Ale jako indywidualny człowiek , procedura uproszczona, zrobili sami SAD.

  • 9. Data: 2003-12-02 22:26:09
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-12-02 17:32, Miki wrote:
    > Użytkownik "SP9LWH" <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > W którym urzędzie tak robią? Ja słyszałem, że odsyłają do agencji :(

    Ksiązka teleadresowa: dział urzędy celne, adresy;

    Usługa agencji (zbieżność semantyczna z innymi agencjami czysto
    przypadkowa) to 40-50 EUR + fiki miki + VAT - to lepiej, niz maja
    prezydent i premier razem wzięci, biorąc pod uwagę pracochłonność;
    Nie dziwota, że celnicy tez "chcą". Ponadto, gdy powierzy się wykonanie
    pracy fachowcowi, to jest gwarancja, że wszelkie problemy znikną.

    Oficjalnie - nielegalne.

    Polecam agencję, bo czas gorący i "kontrol" chce sie wykazać, więc każda
    "oszybka" może kosztowac np. 30% cła, a VAT policzą nawet od nru butów i
    kołnierzyka.

    Pzdr: Catbert, miłujący służby celne;

  • 10. Data: 2003-12-02 22:32:51
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-12-02 20:38, SP9LWH wrote:
> [...]
    >
    > Jako firma oczywiście trzeba do Agencji
    > Ale jako indywidualny człowiek , procedura uproszczona, zrobili sami SAD.

    W Gdyni jest podobnie - tzn. pocztowa placówka celna jest jedynym
    miejscem, gdzie normalnemu człowiekowi nie mnożą problemów i potrafią
    pomóc. Poczta bywa cool, jak widzę.

    Pzdr: Catbert