  • 21. Data: 2008-02-24 10:24:54
    Temat: Re: Radio CB a koszty uzyskania
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    Poza tym idąc tym tokiem rozumowania to pewnie 99% cb jest używana
    "nielegalnie". Bo jeżeli nie wolno używać w celach zarobkowych a tylko
    prywatnie, to również tirmeni łamią przepisy pytając o dróżkę do .... czy o
    krokodylki. przecież oni pytają w celach zarobkowych. Jedynie jadąc
    prywatnie np z rodziną na wczasy można by cb użyć. A wtedy nie byłoby z kim
    pogadać...
    Mam rację ?
    Nie mówię tu o kup tylko o używaniu cb. No ale to chyba temat innej grupy

    --
    Pawełj

  • 22. Data: 2008-02-24 11:08:26
    Od: BartekK <s...@N...org>

    pawelj pisze:
    > Np? - Ciekaw jestem bo mi się zdaję że już długo mi się udawało bez kontroli
    > i lada dzień to nastąpi
    Np że zakupiłem "końcówka mocy" a sprzedałem "wzmacniacz", co wg nich
    powoduje iż na stanie (i remanencie!) powinienem mieć nadal "końcówkę
    mocy", a za to sprzedaż "wzmacniacza" - nie posiada żadnych kosztów, bo
    z niczego on się wziął...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 23. Data: 2008-02-25 09:03:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 24 Feb 2008, pawelj wrote:

    > Poza tym idąc tym tokiem rozumowania to pewnie 99% cb jest używana
    > "nielegalnie". Bo jeżeli nie wolno używać w celach zarobkowych a tylko
    > prywatnie,

    ...powiedzmy: "celach osobistych", bo w większosci masz na myśli
    prywatne firmy, więc ich kierowcy również jadą jak najbardziej
    w celach *prywatnych* :) nieprywatnie to jedzie np. pracownik
    samorządu :) (czy jakiś samorząd ma swojego "tira"?)

    > to również tirmeni łamią przepisy pytając o dróżkę do .... czy
    > o krokodylki. przecież oni pytają w celach zarobkowych.

    Dotąd trzeba się z Twoim rozumowaniem zgodzić.
    No i zastrzegłem to w swoim poście :), a niezależnie wynikła
    sprawa zmiany przepisów (jak rozumiem nikt nie może wskazać
    argumentu, że "zakaz" nadal obowiązuje, choć IMO dopuszczenie
    do komercyjnego wykorzystywania "pasma obywatelskiego" to
    jest absurd, bo każdy może je zaspamować np. reklamami).

    > Jedynie jadąc
    > prywatnie np z rodziną na wczasy można by cb użyć. [...]
    > Mam rację ?

    IMHO w tym miejscu już nie.
    Wywodzę to z dyskusji dotyczących prawa przeglądania poczty
    elektronicznej pracowników (patrz: grupa .prawo) włącznie
    z interwencją RPO.
    Wychodzi, że pracownik ma w pracy prawo załatwiać swoje potrzeby
    osobiste - konieczne (np. fizjologiczne :>) koniecznie, a niekonieczne
    o ile nie wpływa to na wyniki jego pracy oraz nie jest jawnie uregulowane
    regulaminem pracy - również.
    Jeśli gadanie ze znajomymi odbywa się w sposób zgodny z przepisami
    (idzie o zakaz używania przez kierowcę urządzeń kategorii "telefon ze
    słuchawką") oraz nie jest zabronione przez pracodawcę - IMO można sobie
    pogadać, a skoro można pogadać w celach *nie* związanych z czynnością
    służbową - będzie to "osobiście".

    > Nie mówię tu o kup tylko o używaniu cb.

    I tego się trzymam :)

    > No ale to chyba temat innej grupy

    Zgoda, wnioski j.w. właśnie z .prawo (bez .podatki)

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2008-02-25 09:04:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 24 Feb 2008, BartekK wrote:

> [...]
    > a za to sprzedaż "wzmacniacza" - nie posiada żadnych kosztów, bo z niczego on

    A hasło "produkcja" kiedyś słyszeli? :O

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2008-02-25 10:22:35
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > A hasło "produkcja" kiedyś słyszeli? :O
    Nie no, właśnie twierdzili że zostało "wyprodukowane" a ja nie mam
    żadnych faktur potwierdzających koszt tego wyprodukowania. Paranoja,
    wiem, to tak jakby sklepikarz miał udowadniać że zakupił ziemniaki,
    wyprodukował kartofle i sprzedał... Po paru kawach sprawa sie
    wyprostowała, ale tylko chciałem pokazać (chyba) najdurniejszy z moich
    przypadków kontrolnych...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 26. Data: 2008-02-26 22:04:12
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Pytanie, czy owej firmie to WOLNO robić.
    > Bo jeśli NIE WOLNO, to nie wolno również:

    Ale dlaczego nie?

    Rozporzadzenie rady ministrow w sprawie krajowej tablicy przeznaczen
    czestotliwosci zeznaje ze:

    pasmo 26175-27500 kHz przeznaczenie m.in. ruchoma z wyjatkiem ruchomej
    lotniczej, uzytkowanie cywilno-rzadowe.

    Przwo telekomunikacyjne zeznaje, ze za prawo dysponowanie
    czestotliwosciami w w/w pasmie nie pobiera sie oplaty.

    No i jeszcze rozporzadzenie min. transportu w sprawie urzadzen.... ktore
    moga byc uzywane bez pozwolenia radiowego.

    Nigdzie sie nie doszukalem zakazu uzytkowania komercyjnego.

    Podobnie jest z WiFi (802.11a/b/g) - pomyslane do domu/biura, ale
    mnostwo urynanetow dostarcza po tym siec. Problemem i ryzykiem
    przedsiebiorcy (urynanetu) jest to, ze nie ma "wylacznosci" na
    uzytkowanie kanalu/pasma i dostarczana usluga moze byc w zwiazku z tym
    kiepskiej jakosci, w zwiazku z czym przedsiebiorcy telekomunikacyjni z
    wyzszej polki (wyzszej niz urynanet) z tych pasm nie korzystaja, ale nie
    wynika to z zadnego zakazu.

    Teraz pilka do Ciebie - czy zakladajac ze nie przegapilem zadnego aktu
    prawnego zakazujacego wykorzystania CB w prowadzonej DG, mamy KUP?

  • 27. Data: 2008-02-26 23:13:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Feb 2008, Wwieslaw wrote:

    > Nigdzie sie nie doszukalem zakazu uzytkowania komercyjnego.

    No to pozostaje "łynkąć" że tak jest, Liwiusz (bodaj) też tak powiadał.

    > Teraz pilka do Ciebie - czy zakladajac ze nie przegapilem zadnego aktu
    > prawnego zakazujacego wykorzystania CB w prowadzonej DG, mamy KUP?

    Moim zdaniem "da się obronić".
    Praktyki nie znam :)

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2008-02-27 16:59:37
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    > Moim zdaniem "da się obronić".
    > Praktyki nie znam :)

    Jeszcze wtrące moje 3 grosze nie prawnicze ale na temat.

    Wiele urzędów gmin ma na wyposażeniu cb-radia. Aktualnie nie widziałem, żeby
    były używane chociaż w jednej gminie stoi włączone :)
    Mało tego jest to wyposażenie "zaksięgowane w papierach" - na pewno nie
    pracowników prywatne.
    Wiem, że wykorzystywane było swego czasu np do zamawiania akcesoriów
    biurowych typu papiery, segregatory itd...
    Czyli jeżeli gminom wolno to w działalności gosp też wolno. Wiem, że to
    żadnia wykładnia prawa ale może jakiś punkt zaczepienia do znalezienia (lub
    nie) czegoś mądrego w przepisach

    --
    PawełJ