    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Radio CB a koszty uzyskania
    Date: Mon, 25 Feb 2008 10:03:27 +0100

    On Sun, 24 Feb 2008, pawelj wrote:

    > Poza tym idąc tym tokiem rozumowania to pewnie 99% cb jest używana
    > "nielegalnie". Bo jeżeli nie wolno używać w celach zarobkowych a tylko
    > prywatnie,

    ...powiedzmy: "celach osobistych", bo w większosci masz na myśli
    prywatne firmy, więc ich kierowcy również jadą jak najbardziej
    w celach *prywatnych* :) nieprywatnie to jedzie np. pracownik
    samorządu :) (czy jakiś samorząd ma swojego "tira"?)

    > to również tirmeni łamią przepisy pytając o dróżkę do .... czy
    > o krokodylki. przecież oni pytają w celach zarobkowych.

    Dotąd trzeba się z Twoim rozumowaniem zgodzić.
    No i zastrzegłem to w swoim poście :), a niezależnie wynikła
    sprawa zmiany przepisów (jak rozumiem nikt nie może wskazać
    argumentu, że "zakaz" nadal obowiązuje, choć IMO dopuszczenie
    do komercyjnego wykorzystywania "pasma obywatelskiego" to
    jest absurd, bo każdy może je zaspamować np. reklamami).

    > Jedynie jadąc
    > prywatnie np z rodziną na wczasy można by cb użyć. [...]
    > Mam rację ?

    IMHO w tym miejscu już nie.
    Wywodzę to z dyskusji dotyczących prawa przeglądania poczty
    elektronicznej pracowników (patrz: grupa .prawo) włącznie
    z interwencją RPO.
    Wychodzi, że pracownik ma w pracy prawo załatwiać swoje potrzeby
    osobiste - konieczne (np. fizjologiczne :>) koniecznie, a niekonieczne
    o ile nie wpływa to na wyniki jego pracy oraz nie jest jawnie uregulowane
    regulaminem pracy - również.
    Jeśli gadanie ze znajomymi odbywa się w sposób zgodny z przepisami
    (idzie o zakaz używania przez kierowcę urządzeń kategorii "telefon ze
    słuchawką") oraz nie jest zabronione przez pracodawcę - IMO można sobie
    pogadać, a skoro można pogadać w celach *nie* związanych z czynnością
    służbową - będzie to "osobiście".

    > Nie mówię tu o kup tylko o używaniu cb.

    I tego się trzymam :)

    > No ale to chyba temat innej grupy

    Zgoda, wnioski j.w. właśnie z .prawo (bez .podatki)

    pzdr, Gotfryd