    From: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Re: Amortyzacja skanera - jak szybko?
    Date: Tue, 15 Jan 2002 18:50:58 +0100

    "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl> wrote in message
    news:Pine.LNX.4.21.0201151711490.16851-100000@irys.s
    tanpol.com.pl...
    > On Tue, 15 Jan 2002, Sławomir Dąbrowski wrote:
    [...]
    > W kwestii formalnej: że ma być używany PONAD ROK - było
    > napisane później. To że jest wart 14000 nie jest przeszkodą
    > we wrzuceniu *w koszty* - dopiero jak się go zapomni pozbyć
    > zaczną się cyrki :> !
    > [...]

    > Powiem tak: jeśli US potrafił przyczepić się "pod pretekstem"
    > z powodu odpisu - i *wygrać w sądzie* - to może *równie dobrze*
    > użyć tego pretekstu z dowolnej okazji.

    Chcialem niesmialo zauwazyc, ze jest jeszcze taki haczyk, ze ST musi byc
    "oddany do uzytkowania", zdatny do uzytku" i "kompletny".

    dopiero od nastepnego miesiaca od dnia oddania do uzytku mozna
    ST amortyzowac. Dotad sa to naklady na wytworzeine ST.
    a skladniki majatku mozna wpisywac w koszty bezposrednio gdy sa oddane do
    uzytku
    i ich wartosc nie przekracza 3 500 PLN lub raty amortyzacji tez dopiero po
    oddaniu do uzytku

    jak ktos sie lubi z milymi Paniami z US draznic, ze skaner jest "kompletny"
    i zdatny do uzytku bez komputera, i w takim wlasnie stanie
    "przyczyni sie do uzyskania przychodu" to czemu nie.

    Ale jak jedna mila Pani z US powiedziala
    "kazdy odpowiada za siebie"

    Boguslaw