    From: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Re: Program do firmy
    Date: Mon, 22 Apr 2002 12:40:13 GMT

    On Mon, 22 Apr 2002 13:06:14 +0200, pawel <u...@w...poczta.fm>
    wrote:

    >Piszesz to w co bys chcial aby ktos uwierzyl, ale z prawda ma to nie
    >wiele wspolnego.
    >Widocznie Twoje doswiadczenia sa poparte 'nieumiejetnosciami' wiec
    >przewaznie musisz odtwarzac co miesiac.

    Prawdopodobnie w mojej firmie pracują same gamonie i ignoranci bo co
    jakiś czas, tylko w moim dziale, w którym jest kilka kompów z tym
    szczytowym osiągnięciem inżynierii systemowej, owo szczytowe
    osiągnięcie odmawia pracy. Żeby nie było, że to sprawa sprzętu to
    powiem, że padają i IBM (najlepsze rzekomo) i Kompaki i składaki. Może
    nie zdaża się to raz na miesiąc ale na pewno wystarczająco często,
    żeby mieć dosyć.

    >Jezeli niewidomego wypuscisz na przejazdzke samochodem to tez bedzie
    >wina samochodu prawda?
    >Ja uzywam windowsow i nie mam problemow i wielu innych rowniez nie.

    No więc z Twojej wypowiedzi wynika, że jesteś informatykiem dlatego
    nie mówimy o tym samym. Bo ja mówię o _efektywnej_ pracy na programie
    użytkowym typu FK, obrót magazynowy itp. FK ma pewne zadania i ma to
    wykonać jak najmniejszym kosztem. System zbudowany na MS Windows moim
    zdaniem tego nie spełnia. Po pierwsze ergonomia jest żadna. Myszka i
    graficzny interfejs to porażka w przypadku pracy księgowego. Po drugie
    koszty sprzętu i oprogramowania, gdzie płaci się koszmarne pieniądze
    za coś co tylko w pracy przeszkadza czyli obrazki, kolorki, animacje i
    co roku nowa, lepsza, bardziej ekscytująca wersja programu. Po trzecie
    koszty osobowe czyli konieczność utrzymywania armii przepłacanych
    informatyków tylko dlatego, żeby naprawiać to co się zepsuło bo jakiś
    gamoniowaty użytkownik zapomniał czegoś tam klknąć przy zamykaniu
    komputera.

    >Apropos dosowych programow i padajacego (bardzo kiepskiego) systemu -

    A Forte Agent to efka? Mam windoze bo korzystam z excela, który nb
    uważam za bardzo dobry program, oraz z innych programów, powiedzmy,
    analitycznych. Większość firmy a to jest komputerów n-dziesiąt pracuje
    pod DOS. Winda nadaje się najlepiej do tego żeby zapuścić jakiś
    program typu word albo power point, zrobić jakieś tabelki i wykresy,
    byle kolorowe, dla szefa. Oni to lubią.

    >uzywasz dosa? Masochista czy kolejny z tych 'byle tylko ponarzekac'?

    >EOT bo watek juz na advocacy sie nadaje nie tutaj.

    Eot, no i słusznie, każdy ma swoje przekonania. Szkoda tylko, że
    przekonania informatyków i użytkowników są tak rozbieżne. Moja firma
    przekonała się o tym szczególnie boleśnie. Swego czasu pracowaliśmy na
    AS-400, przy którym, według infomatyków, wszystkie PC wraz z
    windowsami, dosami to pikuś. Co tam PC, żaden Unix nie dorasta AS'owi
    do pięt! Jakie tam działają bajeczne technologie, jakie bezpieczeństwo
    danych, a języki programowania, a baza danych. Po prostu cudo! Tylko,
    że informatycy nie potrafili z tego cuda zrobić niczego sensownego. Na
    tym co wysmażyli po prostu nie dało się pracować, że w końcu
    wyrzuciliśmy to cudo w diabły. Chłopcy chyba do końca mieli
    przekonanie, że jesteśmy ślepymi durniami skoro wracamy do dosa.
    No ale teraz przynajmniej można pracować!
    Pozdrawiam,

    Sławomir Dąbrowski