    From: "Maciek Zarzycki" <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Re: Re: Amortyzacja prawa wieczystego użytkowania
    Date: Tue, 12 Feb 2002 10:45:06 +0100

    Jeszcze slowko,

    rozumiem ze w przypadku takich skladnikow majatku
    (lub inwestycji w swietle nowej ustawy) jak grunty i
    prawa wieczystego uzytkowania (itp) mamy
    bardziej do czynienia z problemem ich pawidlowej wyceny
    bilansowej niz amortyzacji, ktora w tym przypadku moze byc
    wykorzystana jako jedno z narzedzi aktualizacji wyceny (bilansowej).

    Jednak amortyzacja bilasnowa takiech skladnikow jak WUG
    rodzi wiele pytan, no bo np. jesli mam prawa WUG do dzialki
    w obrebie rynku w Krakowie to raczej na koniec roku
    nie utracila ona 20% wartosci - a jesli juz to, na pewno nie na wskutek
    zuzycia lecz dekoniuntury na rynku nieruchomosci.

    Tak wiec nieamortyzowanie WUG nie powinno byc
    problemem, jesli bede to argumentowal faktem, ze
    wartosci moich praw wieczystego uzytkowania w ciagu
    roku 2001 nie utracily na wartosci (choc z drugiej strony ktos
    moze powiedziec ze powinienem amortyzowac,
    a na koniec roku dokonac przeszacowania)

    Jesli jestem w bledzie prosze o sprostowanie,

    pozdrawiam
    Maciek

    Użytkownik "Maciek Zarzycki" <m...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > wiem, mi chodzi raczej o zamkniecie roko 2001.
    >
    > Niezaleznie od tego czy ST czy WNiP moje pytania sa
    > wciaz aktualne- czy ktos zna odpowiedz
    >
    > 1. CZY AMORTYZUJECIE BILANSOWO WIECZYSTE
    > UZYTKOWANIE GRUNTU
    > 2. JESLI TAK TO JAKA STAWKE STOSUJECIE
    > 3. JESLI NIE TO JAK TO UZASADNIC
    > 4. JESLI TAK TO AMORTYZACJA NA UKLAD 4 CZY NA POZOSTALE
    > KOSZTY OPERACYJNE
    >
    > Czytalem rozne ksiazki na temat (np. J.Zubrzycki i inni: Srodki trwale
    oraz
    > wartosci niematerialne i prawne 2001) i informacje sa mocno lakoniczne

    tp://www.infor.pl/dokument.html?P180=I25.2001.039.01
    5003700&format=webmore